ماساچوست، پیشگام برنامه دوچرخه الکترونیکی کم‌درآمد

ماساچوست از پروژه نصب ایستگاه‌های دوچرخه الکترونیکی نوآورانه در چندین محله خود و اجاره دوچرخه‌های کم‌هزینه به ساکنان واجد شرایط درآمدی در سطح شهرها خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اپراتور دوچرخه‌های الکترونیکی ماساچوست از نصب ایستگاه‌های دوچرخه‌های خود در چندین محله مختلف با استفاده از بودجه مرکز انرژی پاک ایالت برای گسترش دسترسی به وسایل‌نقلیه الکتریکی سبک (LEV) و اجاره دوچرخه‌های الکترونیکی کم‌هزینه به ساکنان واجد شرایط درآمدی ایالت خبر داد. این اقدام، ابتکاری برای ارائه گزینه‌های تردد مقرون‌به‌صرفه برای جوامع کم‌درآمد ایالت ماساچوست ایالات متحده است. برنامه حاضر طرحی برای برق‌رسانی به شبکه حمل‌ونقل جهان از طریق پذیرش خودروهای الکتریکی سبک ایجاد می‌کند.

مرکز انرژی پاک ماساچوست یک آژانس توسعه اقتصادی ایالتی است که به سرعت بخشیدن به رشد انرژی پاک و بخش فناوری‌های آب‌وهوایی در سراسر کشورهای مشترک‌المنافع برای تحریک ایجاد شغل، ارائه مزایای زیست‌محیطی و تضمین فرصت‌های اقتصادی بلندمدت برای مردم ماساچوست اختصاص دارد.

ماساچوست، پیشگام برنامه دوچرخه الکترونیکی کم‌درآمد

گزینه‌های حمل‌ونقل برقی برای ساکنان کم‌درآمد

استارت‌آپ یادشده برای نصب ایستگاه‌های دوچرخه الکترونیکی و دسترسی به آن‌ها برای جمعیت نیازمند حمل‌ونقل اولویت‌دار، با شهرداری‌ها، کارفرمایان، مقامات شهرسازی و ارائه‌دهندگان مسکن مقرون‌به‌صرفه همکاری کرده است.

هدف این ابتکار ارائه یک گزینه جدید و سبز برای حمل‌ونقل برقی به جوامع کم درآمد، ساکنان خانه‌های چند واحدی و افرادی است که برای دسترسی به فرصت‌های شغلی به گزینه‌های تردد نیاز دارند و رسیدگی به چالش‌های زیست‌محیطی و اقتصادی را در کشورهای مشترک‌المنافع موردتوجه قرار داده است.

مرکز اصلی این برنامه پیشرفت قابل‌توجهی را در زیرساخت‌های وسایل‌نقلیه الکتریکی سبک نشان می‌دهد. ایستگاه‌ها به کابل‌های فولادی انعطاف‌پذیر و بادوام برای قفل و شارژ کردن هم‌زمان دوچرخه‌های الکترونیکی مجهز است و کاربران می‌توانند به‌سادگی با وصل کردن کابل به دوچرخه برقی آن را قفل و شارژ کنند. این طراحی بسیاری از چالش‌های اتصالات سنتی را از بین می‌برد و امکان سازگاری با هر طرح خودروی الکتریکی سبک را فراهم می‌کند.

طرح حاضر همچنین از حداقل زیرساخت‌های لازم بهره برده و امکان هزینه‌های سرمایه‌گذاری پایین و نصب سریع و مقرون‌به‌صرفه ایستگاه‌ها را فراهم کرده است. این امر هزینه‌های کلی را کاهش می‌دهد و امکان استقرار سریع و انعطاف‌پذیر در انتخاب محل نصب را فراهم می‌کند. از سوی دیگر دوچرخه‌های الکترونیکی به‌طور دائم در ایستگاه‌ها شارژ می‌شوند و این امر نیاز به بازدیدهای منظم برای شارژ یا تعویض باتری را از بین می‌برد، هزینه‌های عملیاتی ناوگان دوچرخه‌های الکترونیکی مشترک را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد و در عین حال تجربه کاربری یکپارچه را تضمین می‌کند.

ماساچوست، پیشگام برنامه دوچرخه الکترونیکی کم‌درآمد

این برنامه از یک مدل اجاره رفت و برگشت استفاده می‌کند که در آن کاربران دوچرخه‌های الکترونیکی را به همان ایستگاهی بازمی‌گردانند که اجاره کرده بودند. این امر با از بین بردن نیاز به تعادل مجدد دوچرخه‌ها بین ایستگاه‌ها، هزینه‌های عملیاتی را کاهش می‌دهد.

این برنامه نه‌تنها یک راه‌حل حمل‌ونقل پایدار ارائه، بلکه گزینه‌های جابه‌جایی را برای ساکنان کم‌درآمد افزایش می‌دهد و عدالت اجتماعی و مسئولیت زیست‌محیطی را ترویج می‌کند.

کد خبر 787504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.