طلا باران به سبک فرزندان ایران/ ۳ مدال طلا سهم کاروان کشورمان در روز هشتم

کاروان ورزش کشورمان در نهمین روز از مسابقات پارالمپیک پاریس با حریفان رقابت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نهمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس روز گذشته _جمعه شانزدهم شهریور_ پیگیری شد و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های قایقرانی، دوومیدانی، پاراجودو، والیبال نشسته و پاراوزنه‌برداری با حریفان خود به رقابت پرداختند.

در هفدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور جهان در ۲۲ رشته با هم به رقابت می‌پردازند. کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و شعار «ایمان، ایثار و افتخار» در این دوره بازی‌ها شرکت می‌کند. کاروان ورزشی کشورمان با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی والیبال نشسته، گلبال، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراوزنه برداری، پاراشنا، پاراتیروکمان، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراکانو در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کند.

ورزشکاران کانو در انتظار فینالست شدن

سعید حسین‌پور در رقابت‌های کانوی تک‌نفره ۲۰۰ متر مردان در کلاس KL1 پارالمپیک پاریس با ۵۰.۷۰ صدم ثانیه در رده سوم گروه دوم قرار گرفت و به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد. شهلا بهروزی راد، در کانوی ۲۰۰ متر تک‌نفره بانوان در کلاس KL۳ با ثبت زمان ۵۲.۷۰ در رده پنجم قرار گرفت و به نیمه‌نهایی راه پیدا کرد.

طلایی‌تری مدال در پرتاب وزنه

عرفان بندری، در ماده پرتاب نیزه کلاس F54 مردان رکورد ۲۹.۱۲ را ثبت کرد و پنجم شد به مدال نرسید.

یاسین خسروی، در پرتاب وزنه رکوردشکنی کرد و با حدنصاب ۱۵.۹۶ با اقتدار قهرمان شد و مدال طلای پارالمپیک را بر گردن آویخت.

هاجر صفرزاده در ماده دوی ۲۰۰ متر زنان کلاس T12 با ثبت زمان ۲۵.٠۶ به‌عنوان نفر دوم از خط پایان عبور کرد و به فینال راه پیدا کرد.

رکوردشکنی جهان با طعم طلای پارالمپیک

روح‌الله رستمی، با مهار وزنه‌های ۲۳۰، ۲۳۴ و ۲۴۲ کیلویی با شکستن رکورد جهان به قهرمانی رسید و مدال طلای پارالمپیک را از آن خود کرد.

هشتمین قهرمانی والیبال نشسته ایران

تیم ملی والیبال نشسته ایران در دیدار فینال بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس با نتیجه سه بر یک از سد بوسنی گذشتند تا برای هشتمین بار قهرمان پارالمپیک شود.

کد خبر 787493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.