آغاز فصل جدیدی از همکاری‌ها بین ایران و چین در قالب راه ابریشم

سفر سفیر چین و هیئت همراه به سمنان به عنوان پایتخت بین‌المللی راه ابریشم ایران و نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه بین‌المللی شهرهای راه ابریشم، فصل جدیدی از همکاری‌ها بین ایران و چین در قالب راه ابریشم را رقم زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، زونگ پی وو با تقدیر از استقبال شهردار سمنان، مرکز بین‌المللی راه ابریشم ایران (پایتخت جاده ابریشم سمنان) و سایر مسئولان از استقبال گرم صورت‌گرفته و اشتیاق و انگیزه موجود برای معرفی جاذبه‌ها و تمایل به گسترش همکاری‌ها اظهار کرد: استان‌ها و شهرهای چین برای عقد قرارداد خواهرخواندگی با سمنان آمادگی دارند.

وی افزود: با توجه به وجود اشتراکات فراوان در حوزه‌های مختلف از جمله تاریخی و گردشگری میان کشور چین و جمهوری اسلامی ایران به ویژه سمنان، آمادگی برای تفاهم‌نامه‌های بعد از بررسی ظرفیت‌ها را داریم.

سفیر چین با بیان اینکه سمنان به دلیل نزدیک بودن با تهران به عنوان پایتخت ایران، شهر و استانی منحصر به فرد است و عقد قراردادهای مختلف را با آن می‌توان انجام داد، خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا زمینه حضور گردشگران و سرمایه‌گذاران چینی را در سمنان، بیشتر از گذشته مهیا کنیم.

زونگ پی وو با بیان اینکه از گذشته تاکنون تعاملات بین دو کشور متمدن چین و ایران برقرار است، تصریح کرد: کاروانسراهای صفوی در ایران و سمنان به طور خاصی می‌تواند مورد توجه گردشگران چینی قرار بگیرد.

حسین موسوی شهردار سمنان و رئیس مرکز بین‌المللی راه ابریشم ایران (پایتخت جاده ابریشم سمنان) نیز با ابراز خرسندی از سفر سفیر جمهوری خلق چین به سمنان و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی سمنان و نشست‌های دو جانبه و چندجانبه در قالب این سفر اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به پیشینه اقدامات انجام‌شده از سال ۱۳۹۵ در سفر به شهر ارومچی در استان شینجیان کشور چین و امضای تفاهم‌نامه همکاری و خواهرخواندگی، احیای مرکز بین‌المللی همکاری شهرهای آسیایی و جاده ابریشم از سوی مدیریت شهری در دوره ششم، ابلاغ معاونت گردشگری کشور همراه و هم‌زمان با حضور سفیر وقت چین، انتخاب سمنان به عنوان نماینده کشور جمهوری اسلامی ایران و عضویت هیئت مؤسس اتحاد بین‌المللی گردشگری شهرهای جاده ابریشم و افتتاح دفتر مرکز بین‌المللی راه ابریشم ایران در سمنان، امروز خوشحال هستیم که شاهد سفر سفیر چین به سمنان و آغاز فصلی جدید از همکاری‌ها در راستای توسعه گردشگری و اقتصادی برای سمنان در قالب مسیر راه ابریشم هستیم.

وی با اشاره به لزوم بهره‌مندی حداکثری از سفر سفیر چین برای توسعه سمنان در جوانب مختلف و ضرورت پیگیری و حفظ این تعاملات پس از این سفر افزود: حضور قوی و پربار سمنان به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اجلاس و همایش بین‌المللی راه ابریشم در چین که اواخر ماه جاری در این کشور برگزار می‌شود و رویداد بین‌المللی پایتخت جاده ابریشم سمنان در آبان که به میزبانی شهر سمنان صورت می‌‎گیرد، از جمله مواردی است که در نشست دوجانبه در خصوص تسهیل و مشارکت در آن بحث و تبادل نظر خواهد شد.

به گزارش ایمنا، شهردار سمنان به همراه سفیر چین و هیئت همراه از کاروانسرای شاه‌عباسی ایوانکی و ده نمک آرادان و سنگ‌فرش راه ابریشم در دشت کویر گرمسار بازدید کرده‌اند.

کد خبر 787440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.