رشد ۲۰ درصدی دانش‌آموزان نصف جهان در کسب مدال‌های علمی

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در چند سال اخیر در جنبه‌های علمی و پژوهشی جهش مطلوبی داشته است، گفت: علاوه بر کسب چهار رتبه برتر در کنکور سراسری، در المپیادهای علمی و کسب مدال‌های ملی رشد ۲۰ درصدی داشتیم.

احسان صنعتکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه استان اصفهان در چند سال اخیر در جنبه‌های علمی و پژوهشی جهش خیلی خوب و مطلوبی داشته است، اظهار کرد: پس از گذشت حدود دو سال، در سال گذشته استان اصفهان در کنکور سراسری با کسب چهار رتبه برتر کنکور توانست رتبه دوم کشوری را کسب کند، در سال جاری نیز با چهار رتبه برتر در گروه استان‌های برتر کشور قرار گرفت.

وی افزود: علاوه بر کسب رتبه کشوری در کنکور سراسری، در المپیادهای علمی و کسب مدال‌های ملی رشد ۲۰ درصدی داشتیم و در مراحل اول و دوم نیز استان اصفهان در آمارهای قبولی المپیادهای علمی رشد مطلوب و میانگین ۱۵ درصدی داشته است.

رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان ادامه داد: همچنین کسب مدال نقره جهانی المپیاد زیست که در قزاقستان برگزار شد، به دست دانش‌آموزان اصفهانی کسب شد که در مجموع نشان‌دهنده جهش علمی استان اصفهان در طی سال‌های اخیر است.

کد خبر 787426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.