پروژه مشارکتی«متروبام» مرکز رویدادهای فرهنگی چهارباغ می‌شود

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: با تکمیل مجموعه فرهنگی و گردشگری غذایی «متروبام» این پروژه مشارکتی به‌صورت رسمی آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است و مرکز رویدادهای فرهنگی چهارباغ می‌شود.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با تکمیل مجموعه فرهنگی و گردشگری غذایی «متروبام»، این پروژه مشارکتی به‌طور رسمی آماده افتتاح و بهره‌برداری شده است.

وی افزود: پروژه مشارکتی متروبام از جمله پروژه‌هایی است که در راستای مولدسازی دارایی‌های شهر انجام شد و هدف از احداث آن، ارزش آفرینی اقتصادی و ایجاد درآمد پایدار از مسیر مشارکت با بخش خصوصی متخصص و توانمند است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تشریح ابعاد این پروژه ارزشمند در گذر تاریخی و پیاده راه فرهنگی اصفهان تاکید کرد: این پروژه مشارکتی با زیربنای ۳۵۰۰ متر مربع در چهار طبقه و به‌صورت مشارکتی تجهیز، آماده‌سازی، بهره‌برداری و انتقال مجموعه در محل ایستگاه غربی مترو میدان انقلاب انجام شد و متشکل از پنج مجموعه تجاری و فرهنگی از جمله کافه، رستوران و شهر کتاب و نوشت افزار است.

پروژه مشارکتی«متروبام» مرکز رویدادهای فرهنگی چهارباغ می‌شود

حیدری گفت: از ویژگی‌های بارز این پروژه می‌توان به اختصاص ۸۰۰ متر مربع از فضای آن، به کاربری فرهنگی، فروش کتاب و نوشت‌افزار، کتابخوانی و برگزاری رویدادهای اجتماعی و شهری اشاره کرد که با بهره‌برداری از آن، این مکان به مرکز رویدادهای فرهنگی گذر چهارباغ تبدیل می‌شود.

وی ادامه داد: پروژه مشارکتی متروبام با سرمایه گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی متخصص اجرا و توسط فرانچایزهای نامی و معتبر صنعت غذا و مقولات فرهنگی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است تا ضمن رونق اقتصادی، خدماتی با کیفیت مناسب و درخور و شأن گردشگران داخلی و خارجی ارائه کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با تاکید بر ویژگی‌های خیابان چهارباغ عباسی خاطرنشان کرد: روند شکل‌گیری و توسعه خیابان چهارباغ در ادوار مختلف تاریخی شهر اصفهان، حکایت از تنوع سبک و کاربری‌های مختلف این گذر تمدن‌آفرین شهر دارد.

پروژه مشارکتی«متروبام» مرکز رویدادهای فرهنگی چهارباغ می‌شود

حیدری گفت: با مطالعه الگوهای معماری محیط مشخص می‌شود، ساختمان‌هایی پست مدرن همچون هتل سیروس و هتل ایران تور و سایر بناهای هم دوره در این مکان و محدوده آن قرار داشته است.

وی افزود: جملگی این بناها دارای ایوان‌های کشیده و ستون‌دار رو به خیابان بوده که به مرور زمان تخریب و با ساختارهای جدید جایگزین شده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تاکید کرد: با این توصیف، طرح مجموعه متروبام، ادامه این روند معماری فراموش شده است که تلاش دارد نهایت همخوانی و هماهنگی با بستر چهارباغ را فراهم کند و گویای معماری زمان خود و پاسخگوی نیازهای امروز شهروندان اصفهانی و گردشگران داخلی و خارجی باشد.

کد خبر 787423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.