نیروی انسانی، مهمترین سرمایه یک جامعه است

امام جمعه موقت اراک با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: یکی از مراکز حساس در انتخاب نیروی انسانی، آموزش و پرورش است و ما در این حوزه بسیار دغدغه داریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی‌پور ظهر امروز _شانزدهم شهریور_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: در بیانیه گام دوم باید توجه شود که چقدر مسیر برای نسل فعال کشور باز شده تا مسیر انقلاب به بهترین وجه پیش رود.

وی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب کاملاً حکیمانه است و در آن به چند مسئله به صورت جدی توجه شده و در آن باید مدنظر قرار گیرد که ظرفیت‌های کشور در گام اول چه چیزهایی هستند و از این ظرفیت‌ها به چه میزان استفاده شده است.

امام جمعه موقت اراک تصریح کرد: دولت چهاردهم باید تلاش کند تا از تجربیات موفق گذشته نهایت بهره‌گیری را داشته باشد و در این راستا باید با ایمان، اعتقاد انقلابی، اسلامی و با شناخت از داشته‌ها، برای پیشرفت هرچه بیشتر در امور مختلف گام بردارد و در مقابل دشمنان خونخوار با توان مضاعفی ایستادگی کند.

وی با اشاره به قیام خونین ۱۷ شهریور افزود: این قیام جریان قدرتمند دفاع از حق و انقلاب بود و باعث شد حکومت از آن روز هر روز عقب‌نشینی کند و روند پیروزی انقلاب اسلامی با شهادت شهدای این روز سرعت گرفت.

امام جمعه موقت اراک خاطر نشان کرد: ایران اسلامی باید پر قدرت‌تر از گذشته در صحنه‌های مختلف حضور پیدا کند و این مهم با کار و تلاش فراوان و شب و روز نشناختن میسر است.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با بیان اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه هر جامعه است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد، گفت: یکی از مراکز حساس در انتخاب نیروی انسانی، آموزش و پرورش است و ما در این حوزه بسیار دغدغه داریم.

وی ادامه داد: آموزش عالی زمانی اصلاح می‌شود که آموزش و پرورش اصلاح شود، بنابراین تلاش در این زمینه در آموزش عالی و آموزش و پرورش موجب شکوفایی و رشد و توسعه جامعه خواهد شد.

امام جمعه موقت اراک اظهار کرد: نگرانی‌های بسیاری در سطح جامعه برای جوانان و نوجوانان وجود دارد و لازم است وزارت آموزش و پرورش در انتخاب افراد خود برای این نهاد مهم حساسیت ویژه را به کار ببندد.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور خاطر نشان کرد: طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری در جامعه باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا بحران و چالش‌های جمعیتی در آینده دامن‌گیر کشور نشود.

وی با بیان اینکه امروز نظامی به نام جمهوری اسلامی در عالم به قدرتی بی‌بدیل تبدیل شده است، افزود: همه باید تلاش کنند تا این قدرت حفظ و روز به روز افزایش پیدا کند و باید توجه داشت که این قدرت به سادگی کسب نشده است.

امام جمعه موقت اراک گفت: در ۱۷ شهریور سال ۵۷ دشمن قصد داشت، زهر چشمی از ملت ایران بگیرد تا نتواند از جای خود بلند شود اما عکس آن به وقوع پیوست.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور ادامه داد: در تاریخ جمهوری اسلامی وقایع متعددی علیه ملت ایران رخ داده است اما این اتفاقات هربار موجب قدرتمندتر شدن ایران اسلامی شده است.

کد خبر 787369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.