در سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب در خصوص خانواده عقب هستیم

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: ما در مقابل سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص خانواده فرمودند، عقب هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام_ امروز شانزدهم شهریور_ در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با اشاره به موضوع اهمیت خانواده اظهار کرد: ما یک مجموعه سیاست‌های کلی خانواده در نظام اسلامی داریم که رهبر معظم انقلاب این سیاست را حدود ۱۰ سال پیش ابلاغ کردند و آن زمان برای جلوگیری از این فتنه دستور داده‌اند، از این رو اگر ما در اجرای سیاست‌ها و دستورات نایب امام زمان (عج) کوتاهی کنیم، به خود لطمه می‌زنیم.

وی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند سیاست نظام اسلامی این است که جامعه‌ای خانواده محور ایجاد شود و ما باید خانواده محور باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که ما می‌خواهیم در مقابل رفتارهای غلط و قبیح حاکم بر دنیا، جامعه‌ای خانواده محور درست کنیم و تقویت و تحکیم خانواده مهم است، چرا که وقتی از کسی پرسیدند پدرت کیست، بداند با این رفتارهایی که در اروپا رواج دادند اصل و نسب و خانواده دارد، گم می‌شود.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آنکه مهم‌ترین آن تولید مثل است و نسل جدید حلال‌زاده بر پایه الگوی اسلامی خانواده به عنوان مرکز تربیت اسلامی فرزند اضافه شود و خانواده کانون آرامش‌بخش است و آرامش در خانواده برای مرد و زن باید تأمین شود.

وی تاکید کرد: در سیاست‌های کلی رهبری فرمودند که تحکیم نهاد خانواده و رفع موانع رشد و شکوفایی بانوان باید جز برنامه‌های هفتم توسعه باشد، این در حالی است که فصل شانزدهم برنامه هفتم توسعه ناظر به موضوع خانواده است و این فصل ۱۶ نسبت به آنچه رهبر معظم انقلاب در سیاست کلی خانواده و جمعیت فرمودند، به نظر می‌رسد اعشاری از قضیه را ذکر کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز اضافه کرد: ما در مقابل سیاست‌هایی که رهبر معظم انقلاب در خصوص خانواده فرمودند، عقب هستیم و دنیا از آن طرف فشار می‌آورد و نفوذ جریان استکباری در صدد متلاشی کردن بنیان خانواده است.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: همه مردم موظف هستند به هر شکلی که می‌توانند با این نوع تفکر و نگاه مقابله کنند و این مسلماً خلاف دین و سیاست‌های کلی است که رهبر معظم فرمودند و خلاف عرف، عادت و انسانیت ایرانیان در طول تاریخ بوده و است و باید با آن مقابله شود، چرا که کوتاه آمدن هرکدام از ما و دستگاه‌هایی که نقش مستقیم دارند، بخشودنی نیست.

مسیر مقاومت آغاز شده است

وی همچنین در خطبه دوم اظهار کرد: همه جریان‌های باورمند به خدا و پیامبر (ص) و قرآن و اهل بیت (ع) امروز بایستی ید واحده باشند در مقابل هجوم همه جانبه‌ای که دشمنان علیه همه ما ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز افزود: نخستین مسئله در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری رود اردن است که تازه شروع شده است، کرانه باختری در جریان قرارداد اسلو و زمانی که یاسر عرفات زنده بود، قراردادی با اسرائیل بستند که به عنوان یک دولت فلسطینی بخواهند زندگی کنند و از همان اول که این قرار داد بسته شد و دولت شکل گرفت، خود فلسطینی‌های این منطقه فهمیدند که رژیم صهیونیستی خیانت می‌کند و سال‌های متمادی گذشته است و متأسفانه جریان‌هایی که در کرانه باختری وجود داشتند و مسلح بودند، همه اسلحه خود را تحویل دادند.

آیت‌الله دژکام تصریح کرد: مسلح شدن مردم کرانه باختری و هم صدایی با غزه قدرتی ایجاد می‌کند که اسرائیل نمی‌تواند در مقابل آنها ایستادگی کند، چراکه ۱۰ ماه با غزه جنگید و نتوانست کاری کند و این مسیر مقاومت آغاز شده است و جز با بیداری خود مردم فلسطین، مشکل وجود رژیم غاصب صهیونیستی حل نخواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم فلسطین خودشان می‌توانند حق خود را بگیرند و این امر محقق نمی‌شود مگر اینکه مردم فلسطین بیدار شوند و امیدواریم این بیداری که شکل گرفته عمیق شود و به نابودی هرچه سریع‌تر اسرائیل ختم شود و مردم فلسطین هرچه سریع‌تر به خانه‌های خود برگردند.

کد خبر 787354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.