هشدار زرد برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان/ دریا تا فردا مواج است

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه ناپایدار از بعدازظهر امروز تا فردا (شنبه) در استان خبر داد و گفت: طی این مدت، شهروندان و گردشگران از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار در گیلان اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده نفوذ تدریجی توده هوای کم‌وبیش ناپایدار به گیلان است.

وی از صدور هشدار زرد هواشناسی برای فعالیت سامانه ناپایدار از بعدازظهر امروز تا فردا (شنبه) در گیلان خبر داد و افزود: طی این مدت به تناوب بارندگی (گاهی رگباری و موقتی شدید)، رعدوبرق، وزش باد (گاهی شدید)، مه‌آلودگی و مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ و کاهش دما به طور متوسط سه تا شش درجه سانتی‌گراد در نقاط مختلف استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی منطقه‌ای، لغزندگی سطح جاده‌ها به‌ویژه محورهای کوهستانی و کاهش دید افقی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتمال جاری شدن سیلاب موقتی، احتمال لغزش و رانش، سقوط سنگ، احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس اضافه کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی تاکید کرد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: طی این مدت شالی‌کاران نسبت به درو و جمع‌آوری محصول تا ظهر امروز اقدام کنند و احتیاط در ترددهای جاده‌ای به ویژه محورهای کوهستانی، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.
 

هشدار زرد برای فعالیت سامانه بارشی در گیلان/ دریا تا فردا مواج است

دادرس از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی دریایی برای وزش باد و مواج شدن دریای خزر از امروز تا فردا (شنبه) در گیلان خبر داد و افزود: طی این مدت بیشینه ارتفاع موج در سواحل استان تا یک متر و ۴۰ سانتی‌متر و برای نزدیک ساحل یک تا حدود ۲ متر و ۵۰ سانتی‌متر پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، خسارت به قایق‌ها و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی از اثرات این سامانه است، تاکید کرد: طی این مدت، ممانعت از شنا کردن، تردد قایق‌های سبک و تفریحی، تردد ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، تردد کشتی‌های تجاری، فعالیت‌های شیلاتی و پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده‌باش برای مواجه با خسارات احتمالی به کلیه فعالان دریایی توصیه می‌شود.

کد خبر 787346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.