۳ نقره و ۲ برنز حاصل دست رنج فرزندان ایران در پارالمپیک پاریس

کاروان ورزش کشورمان در هشتمین روز از مسابقات پارالمپیک پاریس با حریفان رقابت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هشتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس روز گذشته _پنجشنبه پانزدهم شهریور_ پیگیری شد و ورزشکاران کشورمان در رشته‌های پاراوزنه‌برداری، دوومیدانی، پاراجدو و تیروکمان با حریفان خود به رقابت پرداختند.

در هفدهمین دوره از بازی‌های پارالمپیک ۴۴۰۰ ورزشکار از ۱۸۴ کشور جهان در ۲۲ رشته با هم به رقابت می‌پردازند. کاروان ورزش ایران با نام «فرزندان ایران» و شعار «ایمان، ایثار و افتخار» در این دوره بازی‌ها شرکت می‌کند. کاروان ورزشی کشورمان با ۶۵ ورزشکار در ۱۰ رشته ورزشی والیبال نشسته، گلبال، پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراوزنه برداری، پاراشنا، پاراتیروکمان، پاراتکواندو، پاراجودو و پاراکانو در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کند.

یک نقره و یک برنز در دوومیدانی

پرتاب دیسک: حسین باجولوند در پرتاب دیسک کلاس F۱۱ با حدنصاب ۴۱.۷۵ متر به مدال نقره رسید. مهدی اولاد با رکورد ۳۹.۱۵ متر در جایگاه چهارم قرار گرفت.

پرتاب وزنه: علی‌اصغر جوانمردی در کلاس F۳۵ با رکورد ۱۵.۸۴ متر به مدال برنز رسید.

پرتاب نیزه: علی پیروج در کلاس F۱۳ با رکورد ۶۹.۷۴ متر به مدال نقره رسید. سجاد نیک پرست با رکورد ۶۰.۴۴ متر پنجم شد و به مدال نرسید.

نایب قهرمانی در پاراجودو

سید میثم بنی‌طبا نماینده وزن ۶۰- کیلوگرم ایران در فینال مقابل عبدالقادر بوآمر از الجزایر به روی تاتامی رفت و در پایان با یک امتیاز وازاری شکست خورد و به مدال نقره پارالمپیک رسید.

عدم صعود پاراتیروکمان

در مرحله یک چهارم نهایی میکس ریکرو، تیم ایران با ترکیب محمدرضا عرب عامری و سمیه رحیمی برابر ترکیه قرار گرفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند.

یک برنز در پاراوزنه‌برداری

وزن ۵۹ کیلوگرم: محسن بختیار با رکورد ۱۹۷ کیلوگرم در رده سوم قرار گرفت و به مدال برنز رسید.

وزن ۶۵ کیلوگرم: امیر جعفری با رکورد ۲۰۶ کیلوگرم چهارم شد و از رسیدن به مدال بازماند.

تیم والیبال نشسته کشورم راهی فینال شد

تیم ملی والیبال نشسته ایران در مرحله نیمه نهایی به مصاف مصر رفت و به برتری ۳ بر یک دست یافت و راهی فینال شد.

کد خبر 787341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.