بانوانِ خبرنگار و عکاس ورزشی برندگان مسابقات بین‌المللی ملی و باشگاهی اخیر در اصفهان

خبرنگاران و همچنین عکاسان ورزشی خانم اصفهانی در ماه‌های اخیر توانسته‌اند بهترین برندگان مسابقات رسمی باشگاهی و ملی لقب بگیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شب گذشته _پنجشنبه پانزدهم شهریور_ تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب نخستین بازی از مرحله سوم رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به‌مصاف تیم ملی فوتبال قرقیزستان رفت و موفق شد به برتری خفیف و نزدیک یک بر صفر دست پیدا کند تا با سه‌امتیاز کار خود را در این مرحله استارت بزند.

طبق آماری که مسئولان برگزاری مسابقه عنوان کردند، بیشتر از ۱۳ هزار هوادارِ زن و مرد برای تماشای بازی ایران و قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر حضور پیدا کرده بودند که از این بین سهم زنان هوادار نزدیک به دو هزار نفر بود. اتفاقی که برای نخستین‌بار در ورزشگاه فولادشهر محقق شد و بانوان توانستند با حضور در ضلع جنوبی به تماشای یک‌بازی فوتبال در رده ملی بنشینند.

اما فارغ از نخستین حضور زنان هوادار در ورزشگاه فولادشهر، حضور خبرنگاران و عکاسان خانم خصوصاً اصفهانی‌ها برای پوشش رسانه‌ای تقابل تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در نوع خود بسیار قابل‌توجه و پراهمیت بود که همزمان چند جنبه را با خود به‌همراه داشت و قطعاً نوید فراهم شدن شرایط مناسب را در ادامه برای حضور مستمر آن‌ها خواهد داد.

سال گذشته بود که برای دیدار تیم‌های فوتبال سپاهان ایران و الاتحاد عربستان که درنهایت برگزار هم نشد، زنان خبرنگار و عکاس اصفهانی توانستند مجوز حضور در ورزشگاه نقش‌جهان را کسب کنند و با آیدی‌کارت در جایگاه خبرنگاران مستقر شدند. پس از آن چنین اتفاقی در بازی سپاهان و الهلال هم رقم خورد.

همچنین یکی دیگر از اتفاقات خوشایند در فوتبال اصفهان به دو ماه قبل برمی‌گردد؛ زمانی که تیم فوتبال سپاهان ایران باید در پلی‌آف نخست لیگ‌نخبگان آسیا در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان از شباب‌الاهلی امارات پذیرایی می‌کرد و در آن بازی علاوه‌بر حضور زنان خبرنگار در جایگاه مخصوص‌شان، زنان عکاس اصفهانی توانستند برای نخستین‌بار به کنار زمین رفته و به عکاسی برای رسانه‌های‌شان بپردازند.

به این ترتیب به‌دنبال جریان‌های شیرین اخیر در این رابطه، شب گذشته هم یک‌تجربه جدید دیگر هم برای خبرنگاران و هم برای عکاسان ورزشی اصفهانی خانم رقم خورد و هر دو قشر در ورزشگاه فولادشهر موفق شدند یک‌بازی ملی رسمی و بین‌المللی را در حیطه کاری خودشان بدون مشکل پشت‌سر بگذارند و بیشتر از ۱۰ خبرنگار و عکاس خانم در کنار خبرنگاران و عکاسانِ مرد بازی تیم ملی فوتبال ایران را پوشش دادند.

طی ماه‌های اخیر همه‌چیز به بهترین شکل خود پیش رفت و با کمک مسئولان فدراسیون فوتبال، هیئت‌فوتبال استان اصفهان، باشگاه‌ها و صدالبته مسئولان استانی و شهری اصفهان، خبرنگاران و همچنین عکاسان خانم ورزشی به کم‌ترین حقی که داشتند دست پیدا کردند و پس از سال‌ها توانستند اتفاقی که دیگر برای‌شان به آرزو تبدیل شده بود را لمس کنند و می‌توان اذعان کرد برندگان بازی‌های اخیر ملی و باشگاهی در اصفهان آنان بوده‌اند.

اشاره به این نکته هم بسیار حائزاهمیت است که خبرنگارانِ خانم از چند سال قبل توانسته بودند در ورزشگاه آزادی تهران برای پوشش رسانه‌ای بازی‌های ملی و باشگاهی حضور داشته باشند و خبرنگاران خانم اصفهانی از سال گذشته این تجربه را در ورزشگاه‌های نقش‌جهان و فولادشهر پشت‌سر گذاشته‌اند و می‌توان گفت در حق عکاسان ورزشی خانم بیش از همگان کم‌لطفی شده بود و تریبونی هم نداشتند که از حق‌شان دفاع کنند.

با این وجود تاکنون در هیچ‌کجای ایران حتی ورزشگاه آزادی عکاسان ورزشی خانم نتوانسته‌اند به کنار زمین رفته و از یک‌بازی رسمی ملی یا باشگاهی عکاسی کنند، اما استان اصفهان در این زمینه پیش‌رو بوده و طی چند ماه گذشته یک اتفاق بسیار زیبا در نصف‌جهان با حمایت مسئولان آغاز شده که امید است همواره تداوم داشته و در مسابقات لیگ‌برتر فوتبال هم شاهد آن باشیم.

بدون‌شک عکاسان و خبرنگارانِ مرد و زن ازجمله ورزشی‌ها از اقشار زحمت‌کش و کم‌توقع جامعه هستند که به‌صورت حرفه‌ای در جامعه فعالیت می‌کنند و لایق این هستند که در میادین بین‌المللی حضور پیدا کرده و برای تعالی ورزش کشورمان تلاش کنند.

کد خبر 787288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.