تیم ملی بازی با کیفیتی ارائه نکرد

کارشناسان فوتبال کشورمان معتقدند ملی‌پوشان کشورمان در دیدار با قرقیزستان دیدار با کیفیتی را به نمایش نگذاشتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نخستین دیدار تیم ملی کشورمان در مرحله حذفی مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ آسیا شب گذشته به میزبانی ورزشگاه فولادشهر اصفهان برگزار شد که ملی‌پوشان کشورمان در این دیدار عملکرد قابل توجهی از خود به نمایش نگذاشتند.

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد امین حزباوی، آریا یوسفی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس، علی قلی زاده، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون ۱۱ بازیکن برگزیده امیر قلعه‌نویی در این دیدار بودند که در ادامه علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، سعید عزت‌اللهی، شهریار مغانلو و صالح حردانی جایگزین مهدی قایدی، علی قلی‌زاده، سامان قدوس، آریا یوسفی و سردار آزمون شدند.

شاهد بازی باکیفیتی نبودیم

شاگردان قلعه‌نویی موقعیت‌های بسیاری را از دست دادند و علاوه‌بر آن فضاهای گلزنی بسیاری را در اختیار تیم حریف دادند و در چندین زمان مختلف فرصت‌های جدی دروازه بیرانوند را تهدید کرد.

نقطه قوت این دیدار حضور VAR بود که علاوه بر آسان‌تر کردن کار داورهای ژاپنی در قضاوت، موجب شد بازیکنان با آرامش ذهنی کاملی در زمین حاضر شوند.

شرایط زمین روی عملکرد هر دوتیم تأثیر منفی گذاشت

محمود کلهر، کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با دیدار ایران و قرقیزستان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: بازی در زمین ورزشگاه فولادشهر روی عملکرد بازیکنان هر دوتیم تأثیر منفی گذاشته بود و نتوانستم بازی باکیفیتی را مشاهده کنیم. حضور برخی بازیکنان جوان‌تر در تیم ملی کشورمان می‌تواند نویدبخش روزهای خوب در آینده باشد.

شاهد بازی باکیفیتی نبودیم

وی می‌افزاید: اعتقاد شخصی من استفاده از بازیکنان جوان‌تر در ترکیب است، تعداد جوانانی که «امیر قلعه‌نویی» در تیم ملی به کار گرفته است، می‌تواند آینده فوتبال ما را با توجه به بالا بودن میانگین سنی تیم ملی فوتبال‌مان، تضمین کند. به تدریج باید بازیکنان جوان‌تر را به ترکیب تیم ملی اضافه کنیم تا تجربه بیشتری کسب کنند و بتوانیم در جام‌جهانی مثمر ثمر واقع شویم.

می‌توانستیم در زدن ضربات پایانی دقت بیشتری داشته باشیم

کارشناس فوتبال کشورمان بیان می‌کند: موقعیت‌های بسیاری از دست رفت که نیاز است روی آنها کار شود، خط‌حمله و خط‌هافبک تیم ملی کشورمان بسیار عالی بود و در مقابل تیم قرقیزستان نیز از نظر فیزیکی بسیار خوب بودند و روی ضدحملات برنامه داشتند و نفرات تیم ملی کشورمان را آنالیز کرده بودند، اما می‌توانستند در زدن ضربات پایانی دقت بیشتری داشته باشیم که این اتفاق نیفتاد و خوش‌شانس بودیم که از روی ضدحملات تیم حریف، گل نخوردیم.

شاهد بازی باکیفیتی نبودیم

وی تصریح می‌کند: حضور VAR می‌تواند به فوتبال ما کمک کند، VAR روی آرامش ذهنی بازیکنان، مربیان و داوران بازی نیز تأثیر می‌گذارد چرا که موجب می‌شود تنش‌ها کم شود.

کلهر عنوان می‌کند: نقطه مثبت این دیدار حضور جوانان در ترکیب اصلی تیم ملی کشورمان بود که می‌تواند تجربه این بازیکنان را بالاتر ببرد، همچنین باید فرصت بیشتری به آنها داده شود تا میادین بین‌المللی بیشتری را ببینند تا شکوفا شوند و عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارند؛ حضورشان در ترکیب گرچه ایده‌آل نبود، اما برای رفع نقاط ضعف خود در آینده کمک‌کننده بود.

شرایط برای ما سخت می‌شود

حمید درخشان، کارشناس فوتبال کشورمان در رابطه با عملکرد تیم ملی کشورمان در دیدار ایران و قرقیزستان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: بازی خیلی خوبی را شاهد نبودیم، تیم‌ها روز به روز بهتر جلو می‌آیند، خودشان را نشان می‌دهند و شرایط برای آنها بهتر می‌شود، اما شرایط برای ما به خصوص در نوع بازی کردن‌هایمان سخت‌تر می‌شود. این دیدار در خانه ما بود و زمانی که میزبانی برای دیگر تیم‌ها باشد شرایط برای ما سخت‌تر نیز خواهد شد، باید تغییراتی را در نوع بازی کردن‌مان داشته باشیم.

شاهد بازی باکیفیتی نبودیم

وی می‌افزاید: ترکیب مهم نیست چرا که همه جزو بهترین‌ها بودند که به این تورنمنت راه پیدا کرده بودند، اما اینکه ما چگونه از آنها بازی بگیریم مهم است و باید شکل و سرعت بازی‌مان تغییر کند.

از موقعیت‌های خلق شده باید بهره ببریم

کارشناس فوتبال کشورمان عنوان می‌کند: باید روی موقعیت‌های مختلف بازی بیشتر کار شوند تا بتوانیم به خوبی از آنها استفاده کنیم، در مقابل نباید به تیم حریف موقعیت بدهیم و باید خودمان موفقیت خلق کنیم و از آنها استفاده کنیم. باید تمرینات بیشتری داشته باشیم و تمرینات تاکتیکی‌مان را توسعه دهیم تا بتوانیم عملکرد بهتری داشته باشیم.

وی تشریح کرد: بازیکنان آمادگی خوبی داشتند و از این بابت مشکل خاصی نداشتند، معضل ما همیشه بحث تاکتیک و بازی گروهی است، همچنین حضور VAR به آرامش بازیکنان در زمین و فوتبال کمک می‌کند.

شاهد بازی باکیفیتی نبودیم

درخشان بیان می‌کند: بازیکنان جوان تیم ملی کشورمان در این دیدار عملکرد خوبی داشتند، اما می‌توانستند عملکرد بهتری را نیز از خود به نمایش بگذارند.

به گزارش ایمنا، طبق نظرات و گفته کارشناسان و بازیکنان پس از بازی، مشکلاتی در سخت‌افزار ورزش ما وجود دارد که باید با حل آنها توقع عملکرد خوبی از جانب بازیکنان باشیم.

کد خبر 787286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    سلام نباید از اولین بازی تیم ملی ایراد گرفت .حملات زیادی کردیم و همین باعث ضد حملات حریف شد. هم کیفیت زمین خوب نبود هم بازیکنان در شرایط بازی قرار نداشتن. اگر شرایط زمین خوب بود . صدرصد بیشتر گل می زدیم. باید از زمین بهتری استفاده کنیم. این زمین مناسب نبود.
  • مهدی IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    کیفیت زمین واقعا در شان تیم ملی نبود . تمام شوتها و پاس‌ها حالت عادی نداشت . زمین تمرکز بازیکنان رو گرفته بود.