«فضل الله مهمانچی» از حماسه‌سازان دفاع مقدس در عرصه رسانه درگذشت

فضل الله (سعید) مهمانچی از حماسه‌سازان دفاع مقدس در عرصه رسانه و فیلمبردار سریال‌های «به رنگ صدف» و «شمارش معکوس» درگذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حاج فضل الله (سعید) مهمانچی برادر شهید حبیب الله مهمانچی (از شهدای حادثه هفتم تیر) سال ۱۳۴۲ در خانواده‌ای مذهبی و انقلابی در تهران متولد شد. او در اوان نوجوانی برای دفاع از میهن خویش به بسیج مسجد کمیل پیوست و به دلیل علاقه بسیار برای حضور در جبهه‌های جنگ در سال ۱۳۶۴ به عنوان دستیار فیلمبردار وارد گروه جنگ شبکه اول سیما شد.

وی در عملیات والفجر ۸ در عرصه ثبت و ضبط تصاویر مستند از رزمندگان اسلام فعالیتی چشمگیر از خود نشان داد به طوری که در سال بعد یعنی سال ۱۳۶۵ به عنوان فیلمبردار جنگی در عملیات کربلای ۵ حضور پیدا کرد و در همین عملیات به علت اصابت ترکش خمپاره به دستش مجروح شد اما تا پایان جنگ ماند و به ثبت و ضبط حماسه‌های دفاع مقدس و رزمندگان پرداخت.

مرحوم مهمانچی تصویربردار رسمی صدا و سیما بود و طی سال‌ها خدمت در این سازمان تا شروع بیماریش توانست به عنوان مدیر تصویربرداری و تصویربردار چندین و چند یادگار در زمینه فیلم‌های کوتاه، تله فیلم، سریال و مجموعه‌های مستند ماندگار از خود به یادگار بگذارد.

سریال‌های «به رنگ صدف»، «عاطفه»، «شمارش معکوس» و «دستی بر آتش» و «آهوی وحشی» از جمله آثار این فیلمبردار فقید است.

فضل الله (سعید) مهمانچی از بهمن ۱۳۹۸ در گیربیماری مرموز و لاعلاجی شد که به تدریج او را از فعالیت حرفه‌ای محروم کرد اما او با روحیه‌ای عالی و غیرقابل وصف، همراه با کمک و همیاری ایثارگرانه خانواده تا سی‌ام ماه صفر توانست زندگی را ادامه دهد.

وی در نهایت همزمان با سالگرد شهادت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) دعوت حق را لبیک گفت و به آستان حق شتافت.

مراسم بدرقه و تشییع این هنرمند بسیجی و ایثارگر جمعه شانزدهم شهریور-ساعت ۱۱ در قطعه ۳۸ بهشت زهرا (س)، ردیف ۴۵، شماره ۵۴ برگزار می‌شود.

همچنین مراسم ختم و یادبود زنده یاد مهمانچی سه‌شنبه بیستم شهریور از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در مسجد علی بن موسی الرضا (ع) واقع در میدان شهدا، خیابان قادری (سقاباشی سابق) برگزار می‌شود.

کد خبر 787280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.