دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر آئینی سنتی زیویه سقز آغاز به کار کرد

آیین افتتاحیه دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر آئینی سنتی و آیین‌های نمایشی زیویه با حضور مسئولان استانی، هنرمندان و جمع کثیری از علاقمندان امروز در شهرستان سقز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی آئینی و سنتی زیویه با حضور ۱۶ گروه نمایشی از ۹ استان کشور و یک گروه از اقلیم کردستان عراق به مدت سه روز از امروز پنج شنبه پانزدهم شهریور تا شنبه هفدهم این ماه به میزبانی شهرستان سقز برگزار می‌شود.

علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: موضوعات این نمایش‌ها آئین‌های سنتی و فرهنگ اقوام و مردم مناطق مختلف کشور و همچنین مسائل و مشکلات مختلف اجتماعی است.

وی افزود: با توجه به استقبال پرشور مردم فرهنگی و هنردوست شهرستان سقز از این جشنواره در سال گذشته که به صورت استانی برگزار شد، ما را بر آن داشت که اکنون این رویداد بزرگ هنری به صورت منطقه‌ای برگزار شود.

به گزارش ایمنا؛ این جشنواره توسط مؤسسه فرهنگی و هنری پیوند سقز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همکاری استانداری، فرمانداری ویژه شهرستان سقز، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز، انجمن هنرهای نمایشی کردستان، شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز و رستوران شانشین برگزار می‌شود.

کد خبر 787247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.