ایران یک- قرقیزستان صفر / حداقل کیفیت، حداکثر امتیاز!

تیم ملی ایران در شبی که بازی دلچسبی به نمایش نگذاشت به زحمت با یک‌گل از سد قرقیزستان گذشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا، امروز _پنجشنبه پانزدهم شهریور_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های ایران و قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی یک بر صفر ایران به پایان رسید.

هفته نخست گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در آسیا
دیدار تیم‌های ایران و قرقیزستان
ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
تماشاگر: ۱۲ هزار نفر
گل‌: مهدی طارمی (دقیقه ۳۴) برای ایران
اخطار: -
ایران: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد امین حزباوی، آریا یوسفی (۸۱- صالح حردانی)، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس (۶۶- سعید عزت اللهی)، علی قلی زاده (۶۰- مهدی ترابی)، مهدی قایدی (۶۰- علیرضا جهانبخش)، مهدی طارمی و سردار آزمون (۸۱- شهریار مغانلو)

سرمربی: امیر قلعه نویی

قرقیزستان: ارژان توکوتائف، والری کیچین، تامیرلان کوزوبائف، کریستین برازمان، جوئل کوجو، قلی‌ژیگیت علی‌قل‌اف (۴۶- کنزباوف)، عادل‌جان عبدالرحمانوف، الکساندر میشچنکو، الدیار زاریپبکوف، غیرت ژیرگالبک اولو (۷۹- منوچهر احمدوف) و علیمردان شوکوروف
سرمربی: ماکسیم لیسیتسین
داور وسط: یوسوکه آراکی (ژاپن)

شرح بازی:

تیم ملی ایران در نخستین بازی خود در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در حالی به مصاف قرقیزستان می‌رفت که برای اولین بار اصفهان و ورزشگاه فولادشهر میزبان تیم ملی بودند. بازی با شور و هیجان خوبی که از سکوها به داخل زمین منتقل می‌شد آغاز شد و شاگردان قلعه نویی به خوبی توپ و میدان را در اختیار گرفته بودند. تیم ملی هرچند بازی را در دست داشت اما در خلق موقعیت خطرناک آنطور که انتظار می‌رفت خوب عمل نکرد، با این وجود روی معدود موقعیت‌های خطرناک ایران، این مهدی طارمی بود که به لطف اشتباه دروازهبان قرقیزستان دروازه این تیم را باز کرد.

نیمه دوم اما عملکرد تیم ملی ضعیف‌تر از نیمه نخست بود تا جایی که شاید دو موقعیت خوب هم روی دروازه قرقیزستان خلق نشد، در سوی دیگر این قرقیزستان بود که با حداقل ماندن اختلاف تا دقایق پایانی بازی امیدوار به گلزنی و کسب امتیاز بود که اگر بیرانوند و آن مهار دقیقه ۸۵ نبود شاید ایران گل تساوی را خورده بود و وضعیت بحرانی‌تر از آن بود که در دقایق پایانی در ورزشگاه فولادشهر حاکم بود.
تیم ملی در نهایت با پیروزی یک بر صفر در این دیدار سه امتیازی شد تا در کنار ازبکستان و امارات تیم‌های سه امتیازی پایان هفته نخست لقب بگیرند.

شرح گل‌:
۰-۱ (دقیقه ۳۴- ایران) - روی یک توپ برگشتی به پشت محوطه جریمه، امید نورافکن شانس خود را با یک شوت محکم زمینی امتحان کرد که در ادامه مهار ناقص دروازهبان قرقیزستان باعث شد مهدی طارمی توپ برگشتی را به راحتی به گل تبدیل کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۶- توپ گیری قایدی در پشت محوطه جریمه قرقیزستان موقعیت خوبی برای ایران به وجود آورده بود اما پاس تند و تیز قایدی به آزمون در سمت راست محوطه جریمه در نهایت در حالتی نامتعادل با ضربه آزمون همراه شد اما توپ با واکنش دروازهبان راهی کرنر شد.

دقیقه ۲۰- در یک ضد حمله از سوی بازیکنان قرقیزستان این کوجو بود که از میانههای میدان دروازه ایران را نشانه گرفت اما در حالی که بیرانوند از دروازه فاصله داشت در نهایت توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۲۱- کرنر ارسالی از سمت راست دروازه ایران با ضربه سر کوجو همراه شد اما بیرانوند با جایگیری مناسب توپ را مهار کرد.

دقیقه ۴۵- فرار عالی قایدی از سمت چپ و در ادامه پاس کات بک طارمی برای قلیزاده باعث شد توپ در محوطه جریمه به قلیزاده برسد اما شوت محکم او فضای بالای دروازه را شکافت.

دقیقه ۵۸- شوت پای چپ امید نورافکن از پشت محوطه جریمه قرقیزستان به تیر عمودی دروازه برخورد کرد.
دقیقه ۸۵- روی یک غفلت از سوی مدافعان ایران کوجو پشت مدافعان صاحب توپ شد و در موقعیتی تک به تک شانس خود را برای به تساوی کشاندن بازی امتحان کرد اما این علیرضا بیرانوند بود که با واکنشی عالی توپ را مهار کرد تا ۳ امتیاز بازی برای ایران باقی بماند.

دقیقه ۲+۹۰- شوت شکوروف از پشت محوطه جریمه ایران را بیرانوند مهار کرد.

اتفاق ویژه:

شعار تماشاگران حاضر در فولادشهر علیه امیر قلعه نویی در دقایق پایانی بازی اتفاق جالب توجه این دیدار بود که به دلیل عملکرد ضعیف ملی پوشان در این دیدار و البته دیدارهای قبلی رخ داد.

بهترین بازیکن:

در روزی که ایران بازی خوبی به نمایش نگذاشت مهدی طارمی که زننده تک گل پیروزی بخش تیم ملی بود بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 787230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رسول IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    0 0
    امید نور افکن عالی کار کرد دم مهدی طارمی گرم گل زد فقط آقای قلعه نویی خواهشن تیم ملی نیاز داره به رامین رضائیان ایشان را دوباره دعوت کن به تیم ملی نبودن رامین تو تیم احساس می شد