ورود بیش از ۴ میلیون مسافر به گیلان

استاندار گیلان از ورود چهار میلیون و ۲۶۹ هزار مسافر به استان خبر داد و گفت: هیچ جایگاه سوختی در استان به دلیل کمبود سوخت با تعطیلی مواجه نشده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنااز گیلان، اسدالله عباسی امروز _پنجشنبه پانزدهم شهریور_ در جلسه شورای خدمات سفر، شورای ترافیک و ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: از دهم تا چهاردهم شهریور ۴۰۲ هزار و ۱۵۴ خودرو وارد استان گیلان شده که به نسبت مشابه در چند سال گذشته بی سابقه است .۵

وی افزود: بر اساس آمار در چند روز گذشته چهار میلیون و ۲۶۹ هزار مسافر وارد گیلان شدند که همین امر منجر به ایجاد ترافیک در پمپ بنزین‌ها و محورهای مواصلاتی استان شد.

استاندار گیلان، توجه به کاهش بار ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان به ویژه محور رودبار_قزوین و ورودی رودبار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به حجم مسافران ورودی به گیلان، امروز جلسه فوق‌العاده ستاد خدمات سفر و شورای ترافیک را برگزار کردیم و مقرر شد در محور رشت - قزوین تمهیدات فوری برای کاهش بار ترافیکی اتخاذ شود.

عباسی با اشاره به آخرین وضعیت ترافیکی در محورهای مواصلاتی گیلان تصریح کرد: اکنون ترافیک در جاده رشت_قزوین نیمه سنگین است، اما برای روز جمعه با توجه به اتمام تعطیلات، پیش‌بینی ما ایجاد ترافیکی سنگین است، لذا از مسافرین درخواست دارم خروج خود از استان را به ساعات پایانی جمعه موکول نکنند.

وی با اشاره به هوشمند شدن عوارضی در محور رشت_رودبار گفت: مقرر شد از هفته آینده عوارضی محور رودبار رودبار_رشت از دستی به حالت هوشمند درآید و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه هیچ نانوایی در این چند روز تعطیل نخواهد بود و سهمیه ویژه نیز در اختیار آنان قرار گرفته است، افزود: با توجه به تعطیلات هفته جاری ۳۵ هزار کیسه آرد بیشتر، در بین نانوایی‌ها توزیع شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه فرمانداران به توزیع به موقع آرد در بین نانوایی‌ها تصریح کرد: برخی از مناطق استان در مسیر عبور مسافر هستند، لذا مصرف آرد و نان در آن مناطق بیشتر است از این رو باید سهیمه آرد آن مناطق به طور فوری افزایش پیدا کند.

استاندار گیلان اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ تن گوشت منجمد با قیمت مصوب ۳۱۰ هزار تومان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان توزیع شده و در حوزه تأمین مرغ نیز مشکلی وجود ندارد.

عباسی با بیان اینکه هیچ جایگاه سوختی در استان به دلیل کمبود سوخت با تعطیلی مواجه نشده است، افزود: قبل از آغاز تعطیلات با هماهنگی‌های انجام شده با وزارت نفت تمهیدات لازم برای تأمین سوخت استان انجام شده است و هیچ جایگاه سوختی با این دلیل با تعطیلی مواجه نشد.

وی با اشاره به شمال به جنوب شدن محور محور_منجیل رشت خاطرنشان کرد: برای کاهش بار ترافیکی تمهیدات لازم اتخاذ شده و پلیس راه از طریق صدا و سیما به زودی اطلاع رسانی خواهد کرد.

ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه درصد اشغال تخت تأسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش اداره کل ۱۱۲ درصد است، افزود: برآورد مسافران اقامت کننده در مراکز اقامتی ثابت و موقت این استان تعداد ۶ میلیون و ۵۹۱ هزار و ۳۵۲ نَفَر - شب اقامت بوده است.

وی با بیان اینکه طی روزهای گذشته ۳۵۸ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری گیلان انجام شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش حضور مسافران در استان، لازم است زائرسراها، مساجد و حسینیه‌های دارای ظرفیت نیز جهت پذیرش مهمان‌ها بازگشایی شوند و در ورودی شهرها این موضوع از طریق ارگان‌های ذیربط و رسانه‌ها به مسافران اطلاع‌رسانی شود.

کد خبر 787200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی باقری IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    2 1
    جناب استاندار محترم و مدیرکل محترم میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان. اگر مهمان دعوت می کنید لااقل امکانات پذیرایی از مهمان رو هم فراهم کنید.هرچند برخی از اقلیت مردم دارند از محل این مسافرا درآمد بدست میارن ولی اکثریت مردم مظلوم خطه شمال چه گناهی کردند که باید گرفتاریهایش از قبیل ترافیک سنگین،گرانی، صف های طولانی نانوایی ، تعطیلی یا صف های طولانی پمپ بنزین و ظاهر زشت شهر بدلیل زندگی مسافرا در کف کوچه،خیابان، پارک‌ها و... را تحمل کنند.
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    6 1
    من خودم شفت هستم روز گذشته در این شهر تا شب بنزین نبود؛ 3تا پمپ بنزین هم در این شهر بود که هر سه تعطیل بودند از رییس‌جمهور منتخب مردم خواهشمندم هر چه زودتر این استانداران ناآگاه از شرایط استان خود را عوض کند
  • صادق IR ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۶
    5 0
    پس ما که توی ماسال و شهرهای اطراف پمپ بنزین هامون بدون بنزین اند جزو گیلان حساب نمیشیم!!! مهمان رزق و روزیشو میاره ولی این مهمانها رزق بنزین،نان و برق خودشون را که نیاوردند مال ما را هم از ما دریغ کردند!!! پس این پمپ بنزین ها که تعطیل هستند همچنین نانوایی ها که نان ندارند و برقی که روزی چندبار قطع میشه مال کره مریخ هستند!!!
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    2 1
    مسافران با رها کردن زباله ها در حال نابود کردن جنگل ها هستند تورو خدا به داد برسید
  • میلاد IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    1 0
    چی میگیم باو جایگاه سوخت تعطیل نشده چیه دوروزه ماشینم از بی بنزینی خوابیده خونه.
  • صهبا IR ۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    2 0
    من خودم شش تا پمپ رودسر و املش و حسن سرا رو‌ رفتم ،سه تا تعطیل بودند سه تا کیلومتری صف.چطور میفرمایند تعطیلی نداشتند؟چرا امکانات مهمانپذیری در شرایطبحرانی داریم؟چطور مشهد تجهیز بود و ترافیک نشد و بنزین کم نداشت ولی گیلان اینهمه مشکل ایجاد شد که مردم به جان هم افتادند.اول از همه مدیریت شهری مسئوله و دوم فرهنگ سازی با نصب تابلو و امکانات بهداشتی و سوم آموزش در مدارس.
  • جواد IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    1 0
    لطفا هرچه سریع تر این استاندار رو عوض کنین وقتی که خبر نداره از جایگاه های تعطیل سوخت پس تو بقیه مسایلم فقط حرف مفت میزنه.
  • زینب IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    2 0
    اصلا تعطیلی پمپ بنزین وکمبودسوخت نداشتیم و هنوزم نداریم الکی مشنگیم میریم توصف وایمیسیم