پیشرفت ۷۵ درصدی پاتوق شهری خیابان آیت‌الله خادمی

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان گفت: فضایی حدود ۴۰۰ مترمربع مجاور مادی خیابان آیت‌الله خادمی که وضعیت مناسبی نداشت، به پاتوق شهری تبدیل شده و تاکنون ۷۵ درصد پیشرفت داشته است.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت پاتوق‌های شهری اظهار کرد: پاتوق‌های شهری به‌عنوان رسانه‌های اجتماعی از دیرباز در ایران شکل گرفته‌اند؛ این پاتوق‌ها در مکان‌هایی همچون چای‌خانه‌ها، میدان‌ها، کنار معابر، زیر سایه درختان یا در زمستان‌ها در زیر نور آفتاب و دیگر محل‌های تجمع عمومی شکل می‌گرفتند، همچنین در این مکان‌ها، مردم به تبادل افکار، کاریابی و ارائه خدمات مختلف می‌پرداختند.

وی افزود: در بعضی نقاط شهری، زمین‌هایی با مساحت پایین وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را به بوستان یا پارک‌های محلی تبدیل کرد، بنابراین با توجه به این نیاز، شهرداری اصفهان این مکان‌ها را با احداث باغچه‌های کوچک و نصب مبلمان شهری طراحی و اجرا کرده و نام آن‌ها را پاتوق‌های شهری گذاشته است.

مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان ادامه داد: سال گذشته در این منطقه، با احداث پاتوق‌های شهری در مکان‌هایی همچون میدان جمهوری، جنب بیمارستان سوانح سوختگی خیابان کاوه و بازارچه رباط، محیط‌های امنی برای شهروندان ایجاد شد، در سال جاری نیز محلی در کنار مادی خیابان آیت‌الله خادمی که وضعیت مناسبی نداشت به این امر اختصاص داده شد.

محمدحسینی با بیان اینکه این پاتوق با مساحت حدود ۴۰۰ مترمربع در حال احداث است اضافه کرد: طراحی خاص این محل شامل جداسازی جداول سنگی، سنگ‌فرش‌ها، باغچه‌ها و تجهیزاتی از جمله مبلمان شهری است که محیطی ایده‌آل برای شهروندان فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به پاتوق تازه بهره‌برداری‌شده در خیابان رباط گفت: برای نخستین بار در این منطقه، پاتوق شهری بازارچه رباط با ظرفیت ۱۵ پارکینگ خودرویی طراحی و احداث شد تا شهروندان بتوانند خودروهای خود را در محیطی امن پارک کرده و از این فضا استفاده کنند.

کد خبر 787188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.