ضرورت زمانبندی برای ساماندهی بازار خودرو کشور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره ضرورت پیش‌بینی برنامه زمانبندی برای ساماندهی بازار خودرو، گفت: چالش‌های حوزه‌های صنعت و معدن مشخص است و وزیر صمت باید با برنامه زمانبندی مشخص و اولویت‌بندی درست برای رفع این مشکلات سیاست‌گذاری کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی پور دهقان درباره ضرورت پیش‌بینی برنامه زمانبندی برای ساماندهی بازار خودرو اظهار کرد: چالش‌های حوزه‌های صنعت و معدن مشخص است و وزیر صمت باید با برنامه زمانبندی مشخص و اولویت‌بندی درست برای رفع این مشکلات سیاست‌گذاری کند.

وی افزود: سیاست‌گذاری در دولت و وزارت صمت باید به گونه‌ای باشد که مردم و فعالان حوزه اقتصادی بتوانند بر اساس آن برنامه‌ریزی کرده و تکلیف خود را بدانند. مردم، تولیدکنندگان و بازار بورس باید بدانند که مقرر است چه اتفاقی رخ دهد، در صورتی که این روش پیاده نشود و برنامه‌ریزی به صورت روزمره باشد، بازار و فعالان اقتصادی دچار تکانه و بی‌ثباتی می‌شوند و این وضعیت موجب ایجاد تنش‌های اقتصادی می‌شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر صمت باید برنامه‌ریزی دقیقی برای ساماندهی صنعت و بازار خودرو داشته باشد، اضافه کرد: امیدواریم با انتصابات درست و سیاست گذاری‌های منطقی وزیر صمت شاهد رفع چالش‌های صنعت باشیم.

پور دهقان تصریح کرد: وزیر صمت می‌تواند برای ساماندهی بازار خودرو از اهرم‌های واردات و رشد تیراژ خودرو استفاده کند تا از یک سو مطالبات مردم پاسخ داده شود و از سوی دیگر خودروسازان ناچار به ارتقای کیفیت و کاهش هزینه‌های سربار خود شوند.

کد خبر 787182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.