اگر پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسند، باید پاسخگو باشید

وزیر کشور گفت: اگر پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسد، مسئولان باید پاسخگو باشند، چرا که کشور دیگر ظرفیت این حجم از پروژه نیمه‌تمام را ندارد که اعتبارات به آن‌ها اختصاص پیدا کند اما نیمه‌تمام رها شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، اسکندر مؤمنی امروز_ پنجشنبه پانزدهم شهریور_ در آئین افتتاح پروژه‌های شهرداری شیراز اظهار کرد: امروز ایران بیش از هر زمان دیگری نیاز به امنیت، رفاه، آرامش، وفاق ملی، امید و امیدآفرینی دارد.

وی افزود: با تدبیر رئیس‌جمهور، گام اول یعنی تشکیل دولت وفاق ملی برداشته شد که این گام بزرگی برای پیشرفت همه‌جانبه کشور است و این موضوع آغاز کار است.

وزیر کشورگفت: برای تحقق همبستگی ملی و پیشرفت همه‌جانبه مؤلفه‌های دیگری هم نیاز است که یکی از آنها کارآمدی و خدمت به مردم است.

مؤمنی خاطرنشان کرد: همبستگی ملی تنها با شعار محقق نمی‌شود و همه ما باید هر در عرصه‌ای که مسئولیت داریم، برای رفع مشکلات مردم و بهبود معیشت و شرایط زندگی همه مردم تلاش کنیم و این موضوع برای مدیران و مسئولانی که در مسندهای خدمات شهری هستند، بسیار اهمیت دارد.

وی اضافه کرد: حفظ و رعایت کرامت انسانی تمام مردم با همه نژادها و قومیت‌ها مؤلفه دیگری است که باید مدنظر داشت، چرا که این مؤلفه هم‌افزایی ایجاد خواهد کرد.

وزیر کشور ادامه داد: خدمت به مردم همراه با احترام و در نظر گرفتن کرامت مردم یکی از موضوعاتی است که به وفاق ملی کمک می‌کند.

مؤمنی اظهار کرد: تلاش در حوزه خدمات شهری موضوعی است که باید مدنظر داشت و آن را در تمام مناطق شهر دنبال کرد، این در حالی است که در تمام مراحل مختلف پیشرفت و توسعه عموماً در شهرهای بزرگ، پایتخت و مراکز عمده متمرکز شده است و پیشرفت و توسعه خدمات شهری، درمانی و ورزشی باید در تمام مناطق شهری مدنظر باشد.

پروژه‌های نیمه‌تمام یکی از مشکلات بزرگ کشور است

وزیر کشور در ادامه با اشاره به بازدید صورت گرفته از یکی از محلات حاشیه‌نشین شهر شیراز تصریح کرد: این موضوع را شاهد بودیم که شرایط از لحاظ کالبدی و فرهنگی بسیار بهبود پیدا کرده بود، از سوی دیگر ما باید همه مناطق شهری را یکسان ببینیم و توسعه و پیشرفت و رفاه و ایجاد مراکز درمانی و بهداشتی نیاز تمام مردم است و این اقدام جای قدردانی دارد و این رویکرد اصلی دولت وفاق ملی است که همه باید برای آن تلاش کنند.

اگر پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسند، باید پاسخگو باشید

مؤمنی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع پروژه‌های نیمه‌تمام در کشور خاطرنشان کرد: پروژه نیمه‌تمام یکی از مشکلات بزرگ کشور است که می‌توان آنها را به سه دسته تقسیم کرد که برخی یا نیمه‌تمام هستند و اعتبارات جاری بوده و کم و بیش در حال اجراست، برخی راکد هستند و برخی دیگر حتی پیش‌بینی اعتبارات برای آنها مد نظر نیست، از این رو این درخواست را دارم همه متولیان پروژه‌های نیمه‌تمام را دسته بندی کنند و پروژه‌هایی که اهمیت بالایی دارند و به عنوان پروژه‌های پیشران تلقی می‌شوند، در اولویت اتمام قرار گیرد.

وی همچنین تاکید کرد: پروژه‌هایی که اهمیت بالایی در پیشرفت اقتصادی و ایجاد اشتغال در هر منطقه دارند، باید در اولویت تکمیل قرار گیرد.

وزیر کشور اظهار کرد: امروز علاوه بر افتتاح پروژه‌ها، برخی پروژه‌ها عملیات اجرایی آنها را شاهد خواهیم بود که قریب به نیم همت پروژه به بهره‌برداری و بیش از ۱۱ و نیم همت آغاز عملیات اجرایی پروژه‌ها را شاهد هستیم.

مؤمنی با بیان اینکه این موضوع را از معاون فنی و عمرانی شهردار شیراز جویا شده‌ام که برای ۱۱ همت پروژه اجرایی اعتبارات تخصیص پیدا کرده است، تصریح کرد: معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز این موضوع را اعلام کرد که منابع اعتباری و زمان بهره‌برداری از پروژه‌ها پیش‌بینی شده است، از این رو این موضوع را اعلام کردم که اگر پروژه‌ها در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسد، باید مسئولان پاسخگو باشند، چرا که کشور دیگر ظرفیت این حجم از پروژه نیمه‌تمام را ندارد که اعتبارات به آنها اختصاص پیدا کند اما نیمه‌تمام رها شود.

وی اضافه کرد: نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های اجرایی برای مردم احساس ناامنی ذهنی ایجاد می‌کند و کارآمدی ما را زیر سوال می‌برد، از این رو باید تلاش کنیم هر برنامه‌ای که تعریف می‌شود، پایان آن را شاهد باشیم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: قضاوت و ارزش‌گذاری مردم نسبت به کارآمدی نظام اجرایی و شهری بدین معنی نیست که یک مجموعه کار خود را به درستی انجام بدهد.

مؤمنی با اشاره به اتفاق رخ داده در کشور اضافه کرد: دولت و مجلس هم‌زمان کار خود را شروع کرده‌اند و برنامه هفتم هم‌زمان آغاز می‌شود و مردم انتظار دارند همه با کمک یکدیگر و دست در دست هم ایران را بسازند.

کد خبر 787179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.