نجات مادر باردار اصفهانی مبتلا به تومور مغزی در بیمارستان شریعتی

مدیر روابط عمومی بیمارستان شریعتی از انجام عمل جراحی موفقیت‌آمیز ۱۲ ساعته مادر باردار که با سردرد و اختلال دید سر از اتاق عمل مغز و اعصاب درآورد، خبر داد و گفت: این مادر به زودی از بیمارستان مرخص می‌شود.

مجید باقرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره جراحی تومور مغزی مادر باردار اظهار کرد: در بیمارستان دکتر علی شریعتی اصفهان خانم ۳۷ ساله باردار در هفته ۳۷ بارداری با سردرد و اختلال دید به بیمارستان مراجعه می‌کند و پس از بررسی اولیه بلافاصله به زایشگاه منتقل می‌شود.

وی افزود: پس از معاینات تکمیلی و اطمینان از وضعیت مناسب جنین، مشاوره مغز و اعصاب و انجام MRI مشخص می‌شود، توده‌ای در مغز بیمار وجود دارد و مادر در فهرست مادران پرخطر وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی ( WHO ) و تحت مراقبت ویژه قرار می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی بیمارستان شریعتی اصفهان تصریح کرد: به گفته دکتر سیمین طالبی، متخصص زنان و زایمان به دنبال باز شدن کیسه آمنیوتیک، سزارین اورژانسی برای مادر انجام می‌شود و با تمهیدات ویژه کادر درمان نوزاد سالم متولد و به بخش نوزادان منتقل می‌شود.

باقرزاده گفت: پس از تولد نوزاد، مادر آماده جراحی شده و طی یک جراحی ۱۲ ساعته توسط تیم متخصص جراح مغز و اعصاب به سرپرستی دکتر علیرضا فرید معیر، بیمار به ریکاوری و درنهایت به آی سی یو انتقال می‌یابد که پس از ۱۲ روز مراقبت شبانه روزی پزشکی و پرستاری، مادر با هوشیاری کامل به بخش جراحی اعصاب منتقل و در نهایت به زودی مرخص می‌شود.

فاطمه حق‌نژاد، کارشناس پرستاری بیمارستان شریعتی اصفهان گفت: تیم جراحی مغز و اعصاب به سرپرستی علیرضا فرید معیر، متخصص جراحی مغز و اعصاب و سیمین طالبی، متخصص زنان و زایمان انجام عمل جراحی تومور مادر باردار و سزارین وی را بر عهده داشتند و حال عمومی مادر و نوزاد مساعد است.

کد خبر 787163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.