طرح مدیریت آب‌روان در ۴۵۰ هکتار از بیابان‌های آران‌وبیدگل اجرایی شد/ کاشت ۳۹ هزار اصل نهال

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل از اجرای پروژه مدیریت آب‌روان در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح در ۴۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان اجرایی شده است.

حمید گل‌آرایی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهرستان آران و بیدگل از ظرفیت‌های بسیار مناسب در حوزه منابع طبیعی برخوردار است که بهره‌وری از آنها امری ضروری است، اظهار کرد: در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت طی چهار سال، تاکنون در بیش از ۴۰ هکتار از اراضی آران و بیدگل نهال‌کاری شده است.

وی درباره اجرای طرح مدیریت جنگل‌های دست کاشت بیابانی در شهرستان آران و بیدگل افزود: این پروژه در سطحی معادل ۱۲۰ هکتار در حال اجراست، به طوری که در قالب چنین پروژه‌ای حدود ۳۹ هزار اصله نهال کاشته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل با اشاره به اجرای پروژه مدیریت آب‌روان در شهرستان تصریح کرد: این پروژه در ۴۵۰ هکتار از عرصه‌های بیابانی شهرستان انجام شده است.

وی پیرامون اجرای طرح قلمه‌زنی در تپه‌های ماسه‌ای آران و بیدگل گفت: تاکنون قلمه‌زنی در وسعتی به طول ۶۳ کیلومتر اجرایی شده است.

گل‎‎‌آرایی اظهار کرد: اجرای طرح رسوب‌گیر به طول ۳۰ کیلومتر، انجام پروژه کمربند حفاظتی آران وبیدگل در ۶۰ بلوک و احداث آبشخور و ذخیره نزولات جوی طی یکسال گذشته در ۱۲ طرح مرتعداری حوزه آبخیزداری از مهم‌ترین طرح‌های شهرستان آران و بیدگل است.

کشف ۱۲۸۰ تن چوب قاچاق تاغ

وی با بیان اینکه یکهزار و ۲۸۰ تن چوب قاچاق تاغ از ابتدای سال تا کنون در آران و بیدگل کشف و ضبط شده است، افزود: تعداد ۳۷ فقره از این تخلفات رسیدگی شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آران و بیدگل گفت: برای ۶۱ فقره تخلفات تصرف اراضی در شهرستان پرونده تشکیل و چهار فقره پرونده رفع تصرف نیز تشکیل و بررسی شد.

وی خاطرنشان کرد: برای ۵۵۵ هزار و ۴۷۰ هکتار از اراضی شهرستان به صورت حدنگار سند صادر و ۵۹ پلاک اصلاح هندسی شده است.

کد خبر 787154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.