ترکیب تیم ملی ایران برابر قرقیزستان (احتمالی)

تیم ملی ایران در اولین دیدار از مرحله نهایی انتخابی جام جهانی امروز میزبان قرقیزستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته نخست گروه A انتخابی جام جهانی ۲۰۲۸ در آسیا، امروز _پنجشنبه، پانزدهم شهریور_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های ایران و قرقیزستان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم ملی ایران در شرایطی رو در روی قرقیزستان قرار می‌گیرد که به نظر نمی‌رسد کار سختی مقابل این تیم داشته باشد و این بازی می‌تواند شروعی مقتدرانه برای تیم ملی در آخرین مرحله انتخابی جام جهانی باشد. انتظار می‌رود امیر قلعه‌نویی در این دیدار حتی در ترکیب اولیه از بعضی بازیکنان جوان که به زودی فیکس تیم ملی می‌شوند استفاده کند. مروری بر ترکیب احتمالی تیم ملی ایران در دیدار برابر قرقیزستان خواهیم داشت.

احتمال حضور دو سپاهانی در خط دفاع

در آخرین بازی تیم ملی شجاع خلیل‌زاده و محمد حسین کنعانی‌زادگان زوج خط دفاعی را تشکیل دادند، اما برای بازی با قرقیزستان این احتمال وجود دارد که با توجه به روند تغییر نسل تیم ملی، محمد امین حزباوی به ترکیب اولیه راه پیدا کند و زوج شجاع خلیل‌زاده یا محمد حسین کنعانی‌زادگان شود، البته در این بین شانس خلیل‌زاده با توجه به اینکه انتخاب اول قلعه‌نویی برای پست مدافع میانی است بیشتر از کنعانی‌زادگان خواهد بود.

در سمت چپ خط دفاعی با توجه به دعوت نشدن از حاج صفی انتخاب اول قلعه‌نویی میلاد محمدی است و در سمت راست از بین صالح حردانی و آریا یوسفی به احتمال زیاد صالح حردانی برای بازی در این پست انتخاب می‌شود تا بدین ترتیب چهار مدافع جلوی علیرضا بیرانوند که دروازه‌بان تیم ملی برابر قرقیزستان خواهد بود تکمیل شود.

شانس بالای بدون تیم‌ها برای حضور فیکس

در خط هافبک امیر قلعه‌نویی با توجه به سطح آمادگی بازیکنان و دوری برخی از آنها از شرایط بازی شرایط چالش برانگیزی دارد. در پست هافبک دفاعی سعید عزت‌اللهی انتخاب اول برای بازی در ترکیب اصلی خواهد بود، اما دوری او از شرایط بازی ممکن است این شانس را به محمد قربانی یا امید نورافکن دهد که در پست هافبک دفاعی به کار گرفته شوند. به نظر می‌رسد حضور سامان قدوس به عنوان هافبک هجومی قطعی باشد، اما او هم با توجه به اینکه بدون تیم بوده است از شرایط بازی دور است و ممکن است هافبک دیگری به جای او انتخاب شود.

در سمت راست خط هافبک قلی‌زاده با توجه به درخششی که در تیم باشگاهی داشته است شرایط بهتری نسبت به جهانبخشی دارد که بدون تیم بوده است، اما با توجه به اعتقاد قلعه‌نویی به بازی جهانبخش، ممکن است او در سمت راست خط هافبک به کار گرفته شود. در سمت چپ، دست امیر قلعه‌نویی با حضور ترابی و قایدی بازتر است زیرا هر دو بازیکن آمادگی خوبی دارند، اما به نظر می‌رسد قایدی انتخاب قلعه‌نویی برای این پست باشد.

تکلیف خط حمله روشن است

با حضور مهدی طارمی و سردار آزمون که بدون شک بهترین زوج خط حمله تیم‌های آسیایی هستند تکلیف خط حمله تیم ملی روشن است. آقایی‌پور و مغانلو دو مهاجم رزرو ترکیب اصلی هستند که در صورت صلاحدید قلعه‌نویی به آنها به عنوان یار ذخیره بازی می‌رسد.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برابر قرقیزستان

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمد امین حزباوی، صالح حردانی، میلاد محمدی، محمد قربانی، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی، مهدی طارمی و سردار آزمون

کد خبر 787050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.