هیئت بستر مناسب شکوفایی هنر هنرمند هیئتی است

مسئول هیئت هنر شهرستان نائین گفت: یکی از بسترهایی که باعث شکوفا شدن هنر هنرمند می‌شود، هیئت است و این هیئت بستر مناسبی است که بتواند به ارائه خدمات اجتماعی و مطالبه گری نماید و از حق و مظلومان جهان دفاع کند.

محمدرضا ولایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان اظهار کرد: عده‌ای از هنرمندان هیئتی شهرستان نائین دور هم جمع شدیم و بستری را برای اولین بار در شهرستان نائین تحت عنوان هیئت هنر تشکیل دادیم.

وی ادامه داد: در این بستر با رویکرد سیاسی و اجتماعی قصد داریم هنرمندان شهرستان نائین را زیر پرچم اباعبدالله الحسین (ع) جمع کنیم.

هیئت بستر مناسب شکوفایی هنر هنرمند هیئتی است

مسئول هیئت هنر شهرستان نائین افزود: در اولین حرکت هیئت اقدام به برگزاری مراسم عزاداری کردیم و تلاش کردیم رسالت و رویکرد هیئت در محتوای سخنرانی، اشعار و دکور متجلی شود.

ولایتی خاطرنشان کرد: با توجه به رویدادهای روز جامعه و مباحث فلسطین و غزه و دفاع از مظلوم و دشمنی و ستیز با ظالم و تبیین چهره دشمن، اولین مراسم هیئت با فضاسازی ضد صهیونیستی برگزار شد.

هیئت بستر مناسب شکوفایی هنر هنرمند هیئتی است

وی تاکید کرد: معارف عالی اسلامی و قرآنی اگر بدون لباس هنر ارائه شود شاید خیلی مورد پسند مخاطب نباشد و در هنر هیئت قائل به این هستیم که باید لباس زیبایی بر تن معارف کرده و آن را به مخاطب عرضه کنیم.

مسئول هیئت هنر شهرستان نائین گفت: بر این باوریم که در هیئت، مداح است که ذائقه مخاطب را در پذیرش شعر می‌سازد و در این خصوص در گزینش اشعار دقت به خرج دادیم و تلاش کردیم در سرایش نوحه‌ها از شاعران و هنرمندان آئینی شهرستان بهره‌مند شویم.

ولایتی اضافه کرد: یکی از بسترهایی که باعث شکوفا شدن هنر هنرمند هیئتی می‌شود، هیئت است و این هیئت بستر مناسبی است که بتواند خدمات اجتماعی را با هنر خودش انجام دهد، مطالبه‌گری کند، از حق و مظلومان جهان دفاع کند.

هیئت بستر مناسب شکوفایی هنر هنرمند هیئتی است

به گزارش ایمنا، هیئت هنر شهرستان نائین با فضاسازی همسو با جبهه مقاومت و ضد صهیونیستی با محوریت پیوند قیام مردم فلسطین و قیام امام حسین (ع) در ایام محرم و صفر در نائین برگزار شد.

این هیئت با شعار «تو را نیز عاشورایی است» و با هدف تلفیق مقوله هنر با عناصر هیئت با حضور هنرمندان دغدغه‌مند نائین فعالیت خود را آغاز و اقدام به برگزاری مراسم‌های و برنامه‌های متنوعی می‌کند.

این هیئت قصد دارد در طول سال با برگزاری رویدادهای هنر هیئتی و توانمندسازی هنرمندان، گام مهمی در ایفای نقش خود در جامعه بردارد.

کد خبر 787034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.