آشفتگی صهیونیست‌ها از بسته بودن تونل‌های محور فیلادلفیا و خودکفایی مقاومت فلسطین

به‌دنبال اشغال محور فیلادلفیا (صلاح الدین) بین نوار غزه با مصر، مقامات ارتش این رژیم از بسته بودن تونل‌های این منطقه در داخل خاک مصر و عدم استفاده فلسطینی‌ها از آن‌ها از سال‌ها پیش تاکنون دچار شگفتی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما نیوز، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که ارتش این رژیم از بسته بودن کلیه تونل‌های محور فیلادلفیا از طرف مصر و عدم استفاده فلسطینی‌ها از آنها طی چندین سال گذشته تعجب کرده‌اند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی افزود: حماس توانسته است خط تولید سلاح و مهمات خود را بدون نیاز به محور فیلادلفیا راه اندازی کند و پس از بمباران برخی از این تأسیسات توسط اسرائیل، اقدام به ساخت خط تولید سلاح و مهمات در زیر زمین کرده است.

این رسانه صهیونیستی از شوکه شدن مقامات ارتش اشغالگر پس از کشف ۴۰ مجموعه تولیدی خبر می‌دهد که برخی از آنها به کارخانه تولید موشک و راکت تبدیل شده‌اند.

بنا به اعلام کانال ۱۲ تلویزیون رژیم اشغالگر، کشف این مراکز زیرزمینی تولید سلاح و مهمات، نشان دهنده توانایی تأمین و تولید سلاح توسط حماس با وجود بمباران و حملات مکرر است.

اذعان این رسانه صهیونیستی به بسته بودن تونل‌های محور فیلادلفیا در مرز بین نوار غزه با مصر، در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، دوشنبه شب در اظهاراتی مدعی شد که جنبش حماس از طریق مصر و محور «فیلادلفیا» به سلاح دست می‌یابد.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به رفح در جنوب نوار غزه، نگرانی‌های مصر نسبت به شکل‌گیری یک موج کوچ اجباری به داخل خاک این کشور تشدید شده است.

قاهره بارها به رژیم صهیونیستی نسبت به پیامدها و خطرات حمله زمینی به رفح هشدار داده است.

کشورهای عربی به ویژه عربستان، قطر، عمان، اردن و کویت ادعاهای کابینه رژیم صهیونیستی علیه مصر را به شدت محکوم و حمایتشان را از قاهره اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، با گذشت بیش از ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست‌ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه‌ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده‌اند.

مخالفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با آتش بس در نوار غزه، امکان دستیابی به توافق برای آزادی اسرای صهیونیست در مقابل آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های این رژیم را سلب کرده است و شماری از اسرای صهیونیست بر اثر بمباران وحشیانه مناطق مختلف نوار غزه توسط رژیم تل‌آویو کشته شده‌اند. این امر باعث اعتراض گسترده خانواده‌های این اسرا در سرزمین‌های اشغالی شده است.

در حالی که آن‌ها خواستار توافق با حماس برای آزادی اسرای صهیونیست هستند، بنیامین نتانیاهو که از محاکمه به اتهام فساد پس از پایان جنگ اطمینان دارد بر سر هرگونه توافقی در این باره مانع تراشی می‌کند و چند دوره مذاکره در قطر و مصر را به شکست کشانده است.

کد خبر 787022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.