وظیفه موکب‌داران سراسر کشور آشنای کردن مردم با فرهنگ رضوی است

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وظیفه ما و شما موکب‌داران از سراسر کشور آشنایی مردم با زیبایی‌های فرهنگ و کلام رضوی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حسن منصوریان عصر امروز _چهارشنبه چهاردهم شهریور_ در آخرین جلسه ستاد دهه پایانی صفر اظهار کرد: ثواب زیارت مشهد در روایت‌ها با حج مقایسه می‌شود و در روایات ثواب هزار هزار حج برای آن ذکر شده است؛ پیامبر به دو نفر فرمودند «بضعه منی» یکی حضرت فاطمه (س) و یکی امام رضا (ع) بودند که این اهمیت زیارت آن امام را نشان می‌دهد.

وی افزود: برای کسی که اولین بار لباس عزای حسینی به تنتان کرد نیز دعا کنید و خدا را برای این توفیق شاکر باشید.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهدم قدس گفت: از شهردار و اعضای شورا که کریمانه و بی دغدغه بستر خدمت را به بهترین و شایسته‌ترین نحو فراهم کردند نیز تشکر می‌کنم.

در ادامه مهدی ناصحی رئیس شورای اسلامی شهر مشهد اظهار کرد: امیدوارم برای شما خادمان زائران پربرکت‌ترین روزهای زندگیتان باشد؛ باید به این نکته توجه داشت آنچه علم اسلام را در دنیا برافراشته فرهنگ ناب تشیع و عشق به اهل بیت است.

وی افزود: روز به‌روز به میزان ارادت مردم افزوده می‌شود و ما نقش مهمی در تداوم این فرهنگ داریم.

ناصحی گفت: اینکه موکب‌داران این زحمت و رنج را به جان می‌خرند نعمت بزرگی است و سید الشهدا گفتند نیاز مردم نعمت الهی است و این نیازی که برطرف می‌کنیم از نعمت‌هایی است که معلوم نیست تکرار شود و باید قدر این لحظات خدمت‌رسانی را بدانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وظیفه ما و شما موکب‌داران از سراسر کشور آشنایی مردم با زیبایی‌های فرهنگ و کلام رضوی است و شما سفیر این فرهنگ در شهرهایتان باشید.

وی در پایان گفت: شما و زائران رضوی جلوه دیگری از راهپیمایی اربعین را در راهپیمایی روز شهادت می‌آفرینید و مدیریت شهری مشهد هم سهم خود را در کنار شما خدمتگزاران رضوی ایفا می‌کند.

کد خبر 787004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.