لابی صهیونیست‌ها در کشورهای اروپایی موجب افزایش اسلام هراسی شده است

کارشناس مسائل غرب آسیا در رابطه با تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ گفت: این موارد نشان می‌دهد نوعی هراس غیر قابل توجیه از اسلام و حتی شیعیان وجود دارد که ناشی از تسلط صهیونیست‌ها و یهودیان بر دولت‌های اروپایی است.

حسن هانی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مرکز اسلامی هامبورگ، مرکزی است که برای اتحاد جهان اسلام و همکاری بین ادیان و مذاهب مختلف تأسیس شده و دهه‌ها سابقه فعالیت فرهنگی دارد، به لحاظ تقریب مذاهب و همچنین نزدیک شدن دیدگاه رهبران کشورهای اسلامی و مسیحی مرکز اسلامی هامبورگ نقش بسیار تأثیر گذاری در آلمان بر عهده داشت و همواره مسلمانان صرف نظر از گرایش‌های مذهبی، این مرکز را به عنوان مکان تجمع در مناسبت‌های دینی همانند عید قربان، ایام ماه رمضان و سخنرانی‌هایی که به مناسبت‌های دینی انجام می‌شود، مورد توجه قرار می‌دادند.

وی ادامه داد: اخیراً با نفوذ لابی صهیونیست‌ها و احزاب راستگرا و افراطی در کشورهای اروپایی همچون آلمان، فرانسه و انگلیس، این کشورها دیدگاه خود را نسبت به مراکز فرهنگی و اسلامی تغییر داده‌اند و تلاش آنها ایجاد مزاحمت برای اینگونه مراکز است و اخیراً هم با تصمیم دولت آلمان مرکز اسلامی هامبورگ تعطیل شد.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: فرانسه فشارهای زیادی به مسلمانان مختلف وارد کرده است و با توجه به اینکه حدود ۸ میلیون نفر مسلمان در این کشور زندگی می‌کنند، دولت فرانسه قوانینی برای مسلمانان وضع کرده که موجب ایجاد محدودیت برای مردم می‌شود. در انگلیس هم برای پناهندگان مسلمان محدودیت‌هایی اعمال شده و همچنین در بعضی از کشورهای اروپایی پناهندگان مسلمان را اخراج کرده‌اند.

هانی زاده خاطر نشان کرد: این موارد نشان می‌دهد یک نوع هراس غیر قابل توجیه از اسلام و گسترش آن در کشورهای اروپایی وجود دارد، زیرا برخی از چهره‌های افراطی مسیحیت در فرانسه مدعی هستند که تا ۲۰ سال آینده شمار مسلمانان در فرانسه از شمار مسیحیان بیشتر خواهد شد و این باعث شده است که دولت فرانسه، آلمان و انگلیس نسبت به شمار مسلمانان در کشورهای خودشان احساس نگرانی کنند در حالی که مسلمانان در افزایش سطح آگاهی جامعه اروپایی به خوبی عمل کرده‌اند.

وی افزود: به نظر می‌رسد مسئله اسلام هراسی و حتی شیعه هراسی در اروپا به شدت افزایش پیدا کرده و این ناشی از تسلط صهیونیست‌ها و یهودیان مقیم اروپا نسبت به تعداد مسلمانان است و دولت‌های اروپایی باید نسبت به فشارهایی که به مسلمانان وارد می‌کنند تجدید نظر کنند تا همزیستی بین مسلمانان و مسیحیان ایجاد شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا یادآور شد: در کشورهای اسلامی دولت‌های مسلمان احترام بالایی برای سایر ادیان از جمله مسیحیان قائل هستند و مسحیان هم در کشورهای اسلامی با احترام و حقوق مساوی زندگی می‌کنند و این نشان دهنده نگاه انسانی مسلمانان نسبت به مسیحیان است، در حالی که کشورهای اروپایی شیوه‌های تهاجمی نسبت به مسلمانان اتخاذ می‌کنند.

هانی زاده تصریح کرد: عربستان، اردن، امارات و حتی مصر به عنوان بزرگ‌ترین کشور عربی با جمعیت ۱۰۰ میلیون نفر، مسیر و راه خود را از جهان اسلام و حتی جهان عرب جدا کرده‌اند، این کشورها به دلیل فشار و تهدیدهای آمریکا، مسئله حمایت از مسلمانان در کشورهای عربی را از دستور کار خود خارج کرده‌اند به خصوص در جریان حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، عربستان و اردن رویکرد مناسبی اتخاذ نکردند و این نشان می‌دهد که برخی از کشورهای عربی سیاست‌های خودشان را با آمریکا هماهنگ می‌کنند.

وی یادآور شد: اگر عملیات طوفان الاقصی نبود عربستان با رژیم صهیونیستی رابطه علنی برقرار می‌کرد و این نشان می‌دهد که عربستان سعودی نقش خود را نسبت به رخدادهای جهان اسلام و جهان عرب کاملاً تغیر داده و به صورت هماهنگ با آمریکا حرکت می‌کند و ممکن است بعد از جنگ غزه، عربستان به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی حرکت کند.

کد خبر 786960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.