جزئیات گزینه‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان برای استانداری اصفهان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به گزینه‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان برای استانداری اصفهان، گفت:فرقی نمی‌کند استاندار مربوط به کدام جبهه سیاسی باشد اما بهتر است وجهه فنی و مدیریتی استاندار بر وجهه سیاسی او غالب باشد.

امیرحسین بانکی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص انتخاب استاندار اصفهان اظهار کرد: به نظر بنده استاندار اصفهان باید ۶ شاخص مهم داشته باشد؛ در درجه اول باید یک چهره ملی باشد زیرا بخش زیادی از مسائل استان ما مربوط به داخل استان نیست بلکه مسائل درگیر با استان‌های دیگر و حاکمیتی است و اگر فردی انتخاب شود که چهره‌ای ملی باشد قطعاً خیلی بهتر است.

وی افزود: دوم اینکه شخصیتی قوی داشته باشد زیرا بخش زیادی از کار استاندار مربوط به مطالبات و مسائل بین استانی است و اگر استاندار قوت شخصیت نداشته باشد نمی‌تواند آنها را پیگیری کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سومین مورد اینکه با مسائل استان به ویژه مسئله آب آشنا باشد و راهکار آن را بداند، چهارم هم اینکه وجهه سیاسی فرد غالب نباشد، فرقی نمی‌کند مربوط به کدام جبهه سیاسی باشد اما بهتر است وجهه فنی و مدیریتی استاندار بر وجهه سیاسی او غالب باشد.

بانکی پور تاکید کرد: نکته بعدی اینکه حاشیه و حساسیتی در مورد او وجود نداشته باشد، زیرا افرادی که به هر دلیلی حساسیتی روی آنها هست، کارهای استان را به حاشیه می‌برند و این افراد مناسب نیستند، علاوه بر این استاندار بهتر است بومی باشد، در این استان که ما این تعداد چهره‌های در حد وزارت یا مدیریت‌های کلان به شهرهای دیگر می‌فرستیم و از ابتدای انقلاب تاکنون تولید کننده چهره‌های مدیریتی بوده‌ایم، طبعاً انتخاب یک مدیر بومی که مسائل استان را بهتر از هرکسی می‌داند و افراد را بهتر می‌شناسد می‌تواند کمک کننده باشد.

وی تصریح کرد: نکته آخر اینکه این فرد مورد قبول علما و شخصیت‌های سیاسی-فرهنگی استان باشد، بالاخره همه مسائل استان را یک نفر نمی‌تواند حل کند و استاندار حتماً باید بتواند از طریق تعامل و تفاهم با افراد مؤثر استان اعم از علما، نمایندگان مجلس و شخصیت‌هایی که بعضاً در فضای استان هستند برای حل مسائل استان تلاش کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی پیشنهادات مطرح شده از سوی ستادهای انتخاباتی به عنوان استاندار پیشنهادی گفت: هرکس آزاد است نظر خود را مطرح کند، اما من فکر می‌کنم اگر کسی روی این معیارهایی که گفته شد نقدی دارد، مطرح کند زیرا بهتر است ما از معیار به مصداق برسیم و به نظر من رسانه‌ها باید در مورد این معیارها بحث کنند، اگر به نتیجه رسیدیم که اینها معیارهای صحیحی است سپس مصداق را مشخص کنیم، اما در حال حاضر اکثر پیشنهاداتی که از جانب ستاد مطرح شده با این معیارها سازگار نیست.

گزینه‌های پیشنهادی مجمع نمایندگان

بانکی پور با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان، چند روز پیش جلسه‌ای تشکیل داد عنوان کرد: دوستان نظرات مختلفی در مورد معیارهای استاندار اصفهان داشتند و معیارهایی که اشاره کردم جمع بندی همان جلسه است، بعد از پذیرش این معیارها، لیستی از گزینه‌های پیشنهادی که از قبل وجود داشت را بررسی کردیم، علاوه بر آن تاکید داشتیم که استاندار نباید با دولت مستقر زاویه داشته باشد، در نهایت به صورت مخفیانه رأی‌گیری انجام گرفت که سردار حسین اشتری رأی اول را کسب کرد و مهدی جمالی‌نژاد معاون عمرانی وزیر کشور و هاشم امینی مدیرعامل آب و فاضلاب کشور کشور هم گزینه‌های بعدی بودند.

وی افزود: این سه گزینه از طرف آقای نقدعلی که رئیس مجمع نمایندگان بودند به وزارت کشور اعلام شده است، البته ما تصمیم گرفتیم بعد از جلسه مجمع شور و مشورتی با علمای اصفهان داشته باشیم که ببینیم آنها اگر موردی داشتند این سه گزینه اصلاح شوند اما خوشبختانه هر سه گزینه را همه قبول داشتند و این سه مورد نه تنها به عنوان پیشنهاد نمایندگان بلکه پیشنهاد علما هم هستند.

بانکی پور با بیان اینکه مجمع با این سه فرد مذاکراتی نداشته است گفت: ما ابتدا نظر استان را بررسی کردیم، زیرا حضرت علی می‌فرمایند مدیری که خودش تمنای مدیریت داشته باشد را انتخاب نکنید و خوشبختانه این سه فرد خودشان تمنای این پست را نداشتند و باید از آنها خواهش کنیم که قبول مسئولیت کنند.

کد خبر 786955

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۷
    2 0
    این ...خودش سردمدار سیاسی کاریه بعد میگه انتخاب فنی باشه!! آقای عضو کمیسیون فرهنگی،از طرح حجاب و عفاف چخبر؟!!