یورش شاگردان ژنرال به‌سوی قرقیزها برای ثبت پنجمین پیروزی متوالی

تیم ملی فوتبال ایران فردا در ورزشگاه فولادشهر اصفهان پذیرای تیم ملی فوتبال قرقیزستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان عصر فردا _پنج‌شنبه پانزدهم شهریور_ در چارچوب هفته اول دور سوم مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در قاره آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر استان اصفهان به‌مصاف تیم ملی فوتبال قرقیزستان می‌رود تا شروع درخشان و قدرتمندی در مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی داشته باشد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان تاکنون چهار مرتبه در تورنمنت‌های مختلف مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که ماحصل این بازی‌ها، ثبت چهار برد برای تیم ملی فوتبال ایران بوده است. در این بازی‌ها، مجموعاً ۲۳ گل به ثمر رسیده که سهم تیم ملی فوتبال ایران ۲۱ گل و سهم تیم ملی فوتبال قرقیزستان تنها دو گل بوده است.

یورش شاگردان ژنرال به‌سوی قرقیزها برای ثبت پنجمین پیروزی متوالی

نخستین بازی میان تیم‌های ملی فوتبال ایران و قرقیزستان در تاریخ چهاردهم خرداد ۱۳۷۶ در شهر دمشق کشور سوریه انجام شد که با برتری هفت بر صفر تیم ملی فوتبال ایران به پایان رسید. بهترین برد تیم ملی فوتبال ایران در برابر تیم ملی قرقیزستان کسب همین نتیجه بوده که در همان اولین مصاف این دو تیم برای تیم ملی فوتبال ایران حاصل شده است.

دو بازی در مقدماتی جام‌جهانی، یک بازی دوستانه و یک بازی در چارچوب مسابقات قهرمانی آسیای‌مرکزی بین ایران و قرقیزستان برگزار شده که از مجموع چهار بازی، ایران هر چهار دیدار را با پیروزی پشت‌سر گذاشته و سه بازی‌شان در مسابقات رسمی بوده و از تعداد کل مسابقات ایران و قرقیزستان، دو بازی در ایران، یک بازی در قرقیزستان و یک بازی در کشور بی‌طرف انجام شده است.

یورش شاگردان ژنرال به‌سوی قرقیزها برای ثبت پنجمین پیروزی متوالی

آخرین بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل تیم ملی فوتبال قرقیزستان به بیست‌وششم خرداد ۱۴۰۲ برمی‌گردد که شاگردان امیر قلعه‌نویی توانستند در چارچوب مسابقات قهرمانی آسیای‌مرکزی با نتیجه پرگل پنج بر یک مقابل قرقیزستان صاحب پیروزی شوند. در آن بازی برای تیم ملی فوتبال کشورمان فقط مهدی طارمی و سردار آزمون گلزنی کردند که هت‌تریک به‌نام اژدهای ایرانی ثبت شد و سردار هم دبل کرد.

کد خبر 786953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.