بهشت گردشگران در اسپانیا روبه نابودی است

مردم در شمال غربی اسپانیا در اعتراض به ورود بیش از حد گردشگران، گذرگاه‌های عابر پیاده را مسدود کردند که منجر به ایجاد ترافیک انبوه در خیابان‌ها شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ورود بیش‌ازحد گردشگران به اسپانیا و افزایش ازدحام و ترافیک در خیابان‌ها موجب بروز نارضایتی بین اسپانیایی‌ها شده است. حجم انبوه گردشگران اختلالاتی در تردد و زندگی روزانه ساکنان ایجاد کرده است که رسیدگی نکردن به این نارضایتی‌ها منجر به افزایش موج اعتراضات در این کشور به‌ویژه در شهرهای گردشگرپذیر شده است.

بهشت گردشگران در اسپانیا روبه نابودی است

تقاضای مقابله با گردشگری بیش از حد

از کانتابریا در شمال تا مالاگا در جنوب، تعداد بسیاری از مردم اسپانیا از دولت می‌خواهند تا چهره گردشگری انبوه را تغییر دهد، چراکه به اعتقاد آنها صنعت گردشگری این کشور در حال خارج شدن از کنترل است و تأثیر منفی آن بر قیمت ملک، اجاره‌بها و استاندارد زندگی ساکنان غیرقابل انکار است.

منظور از گردشگری بیش‌از حد زمانی است که ورود گردشگران نه‌تنها به نفع ساکنان محلی نیست، بلکه منجر به تخریب مکان‌های تاریخی، زیرساخت‌های شهری و اماکن عمومی می‌شود و زندگی روزمره ساکنان مقصد را با چالش مواجه می‌کند. تقاضای مردم محلی از مقامات تشویق و ترویج گردشگری با کیفیت بالا در عین احترام به محیط‌زیست و ساکنان است.

این کشور در سال جاری شاهد تظاهرات بی‌شماری علیه گردشگری بیش از حد بوده است، اما در این میان اهالی روستای اُ-هیو (O Hío) نارضایتی خود را به شیوه‌ای غیرعادی اعلام کردند. مردم محلی با مسدود کردن خطوط عابرپیاده، اعتراض خود را به حجم انبوه گردشگران نشان دادند تا مانع از ورود آنها به مناطق ساحلی شوند.

به اعتقاد اهالی این روستا مشکل ترافیک همواره در این منطقه وجود داشته اما در سال جاری حداقل سه برابر شده است. انبوه اتومبیل‌های گردشگران نه‌تنها آلودگی هوا را به دنبال دارد، بلکه زندگی روزمره ساکنان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، زیرا زمان سفرهای روزانه افزایش یافته است و همچنین آنها نمی‌توانند در محل مورد نظر جای پارک پیدا کنند. دلیل اصلی اعتراض این اهالی مسدود شدن مسیرهای عبور، افزایش تصادفات رانندگی و نادیده گرفتن خطوط مشخص‌کننده پارکینگ است.

بهشت گردشگران در اسپانیا روبه نابودی است

دلایل نارضایتی اهالی روستا

محلی‌های این دهکده کوچک ساحلی به خودی خود مخالف گردشگری نیستند و تقاضای آنها از مسئولان پیدا کردن راه‌حلی است که برای هر دو گروه ساکنان و بازدیدکنندگان سودمند باشد تا بتوانند با خوشحالی با یکدیگر تعامل داشته باشند. آنها به این موضوع آگاه هستند که این دهکده ساحلی بهشت گردشگران است، اما معتقدند گردشگری ناسالم و بدون احترام به محیط‌زیست، این بهشت را ویران می‌کند.

بنا به گفته برخی از اهالی، هدف از این اعتراض آگاه کردن مسئولین و به صدا درآوردن زنگ خطر بوده است تا گردشگران متوجه رفتار نادرست خود شوند و قوانین راهنمایی و رانندگی را همچون هر جای دیگر دنیا رعایت کنند. روستاییان نگرانی خود را این‌گونه عنوان کردند که وضعیت موجود منجر به ایجاد مانع در دسترسی وسایل نقلیه اورژانسی می‌شود و افرادی که باید تحت اقدامات اضطراری قرار بگیرند، به دلیل مسدود بودن جاده‌ها و خروجی خانه‌ها، با مشکلات اساسی مواجه می‌شوند.

علاوه بر این، حجم انبوه ترافیک منجر به رفتارهای غیر متمدنانه شده است، از جمله بازدیدکنندگانی که در جاده‌ها و محل‌های پارکینگ زباله می‌ریزند. از سوی دیگر ترافیک بیش از حد منجر به خرابی بعضی از جاده‌ها شده است. نماینده روستاییان اعلام کرده است که حجم نامعقول ورود گردشگران به این منطقه ارتباط زیادی با تأثیر رسانه‌های اجتماعی دارد که این مکان را به‌عنوان مکانی زیبا و خالی از سکنه تبلیغ می‌کنند در حالی که درست نیست.

به نظر می‌رسد که اعتراض اهالی این روستا کارساز بوده و در پاسخ، شورای محلی از مردم محلی ناراضی دعوت کرده است تا طی جلسه‌ای در اواخر ماه سپتامبر در مورد شکایات آنها صحبت کنند.

کد خبر 786947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.