۵ هکتار از پوشش گیاهی محیط زیستی اصفهان در اثر حریق دچار خسارت شد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود پنج هکتار از پوشش گیاهی مناطق محیط زیستی استان بر اثر وقوع حریق دچار خسارت شده است.

منصور شیشه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره وقوع حریق در مناطق پوشش گیاهی محیط زیستی استان اصفهان، اظهار کرد: علل این‌گونه حوادث بی‌احتیاطی، عوامل انسانی و افزایش گرمای هوا گزارش شده است.

وی پیرامون وقوع حریق در دو منطقه محیط‌زیستی دالانکوه و پناهگاه حیات‌وحش موته طی سال‌جاری تصریح کرد: در پی آتش‌سوزی این مناطق در مجموع پنج هکتار از پوشش گیاهی محیط زیستی استان اصفهان شده است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان، مساحت حیات‌وحش موته را ۲۰۵ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: با وقوع حریق حدود سه هکتار از عرصه‌های محیط‌زیستی این مناطق دچار آتش‌سوزی شد، اما هیچ‌گونه خسارتی از حیات وحش آن گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه پناهگاه حیات وحش موته فی‌مابین اصفهان و مرکزی واقع شده و بخش‌های از مناطق پوشش گیاهی شهرستان‌های محلات و گلپایگان را نیز در برمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: با تلاش مأمورین یگان حفاظت این پارک ملی، همکاری مردم و دوستدار طبیعت روستای رباط ترک، حریق ایجاد شده به کنترل درآمد و از ادامه انتشار آن جلوگیری شد.

کد خبر 786936

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.