یوز ایرانی در نصف‌جهان به‌دنبال شکار عقاب‌های سفید

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی از مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، عصر فردا در ورزشگاه فولادشهر اصفهان میزبان قرقیزستان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان عصر روز _پنج‌شنبه پانزدهم شهریور_ در چارچوب هفته اول دور سوم مرحله مقدماتی رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال ۲۰۲۶ در قاره آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه فولادشهر استان اصفهان به‌مصاف تیم ملی فوتبال قرقیزستان می‌رود. تقابل ایران و قرقیزستان پنجمین دوئل دو تیم در تاریخ است که می‌تواند نتیجه آن برای حضور در جام‌جهانی به‌شدت پراهمیت باشد.

قرقیزستان تا ۳۰ سال قبل اصلاً وجود نداشت و همچنین تا ۱۰ سال قبل در فوتبال ظهوری نداشت اما اکنون جزو کشورهای در حال پیشرفت در این رشته است. تیم ملی فوتبال ایران تاکنون چهار مرتبه مقابل قرقیزستان قرار گرفته است؛ اولین بازی دو تیم به سال ۱۳۷۶ و مقدماتی جام‌جهانی ۱۹۸۸ برمی‌گردد که در آن دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان با نتیجه هفت بر صفر به پیروزی رسید.

یوز ایرانی در نصف‌جهان به‌دنبال شکار عقاب‌های سفید

در سه دیدار بعدی هم ایران با نتایج بسیار خوبی به پیروزی رسید تا در مجموع از چهار مسابقه، چهار پیروزی برای یوزها ثبت شود. تیم ملی فوتبال ایران تاگنون ۲۱ گل به قرقیزستان زده و از آن‌طرف تنها دو گل دریافت کرده است. بهترین گلزن تقابل دو تیم مهدی طارمی با چهار گل زده است که این فرصت را دارد تا آمار خود را بهبود ببخشد. تیم ملی فوتبال ایران در طول تاریخ هیچ‌گاه کار سختی در برابر قرقیزستان نداشته و حالا هم انتظار می‌رود امیر قلعه‌نویی با برتری مقابل قرقیزها، آمار ۱۰۰ درصد پیروزی ایران را حفظ کند.

همچنین در بازی فردای تیم ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان در مرحله سوم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، رقابت تنگاتنگی بین مهدی طارمی و سردار آزمون دو مهاجم کلیدی کشورمان برای کسب عنوان آقای‌گلی این بازی و البته در صورت امکان کل رقابت‌های مقدماتی وجود خواهد داشت چرا که دو مهاجم گلزن تیم ملی ایران تاکنون آمار فوق‌العاده‌ای در برابر قرقیزستان از خود به جای گذاشته‌اند.

مهدی طارمی با چهار گل و سردار آزمون با سه گل، بیشترین سهم را در پیروزی‌های پرگل ایران مقابل این تیم داشته‌اند. این دو ستاره فوتبال ایران در بازی روز پنج‌شنبه با انگیزه‌ای مضاعف به میدان خواهند آمد تا علاوه‌بر کسب پیروزی تیم ملی، آمار گل‌های خود را نیز بهبود ببخشند. ضمن اینکه ستاره‌های دیگری هم هستند که می‌توانند یک نتیجه بسیار خوب را در پایان بازی ایران مقابل قرقیزستان ثبت کنند.

یوز ایرانی در نصف‌جهان به‌دنبال شکار عقاب‌های سفید

ورزشگاه فولادشهر برای نخستین‌بار پس از سال‌ها میزبان یک‌بازی رسمی از تیم ملی فوتبال ایران است و به‌دنبال آن، اقدامات متعددی از داخل ورزشگاه فولادشهر تا سطح این شهرستان صورت گرفته است تا یکی از بهترین میزبانی‌ها از بازی تیم ملی فوتبال ایران انجام بپذیرد. آن‌هم در شرایطی که آخرین میزیانی یک‌استان به‌جز تهران از تیم ملی فوتبال با خاطرات خوبی به‌پایان نرسید و همچنان اتفاقات بازی تیم ملی فوتبال ایران و لبنان در ورزشگاه امام‌رضای مشهد در اذهان نقش بسته است.

پاکسازی ورودی‌ها و خروجی‌های ورزشگاه فولادشهر، آذین بندی شهر با پرچم ایران، شست‌وشو و روشنایی معابر خارج از ورزشگاه، پاکسازی و رنگ‌آمیزی آن‌ها و هماهنگی ایستگاه‌های تفکیک‌شده مختص اتوبوس برای حمل‌ونقل هواداران در مرکز استان با شهرداری اصفهان، فراهم کردن پرچم‌های تیم مهمان، رونمایی از اِلِمان تیم ملی و همچنین نامگذاری یکی از میادین شهر به نام تیم ملی فوتبال ایران و آسفالت و محوطه‌سازی داخل ورزشگاه از اقداماتی است که برای دیدار فردا صورت گرفته است.

یوز ایرانی در نصف‌جهان به‌دنبال شکار عقاب‌های سفید

این بازیِ مهم اولین دیدار با حضور بانوان در ورزشگاه فولادشهر اصفهان است و در همین راستا مکاتباتی میان مسئولان شهرستان فولادشهر و استان اصفهان صورت گرفته تا ایستگاه‌های اتوبوس برای حمل‌ونقل در اصفهان فراهم شود و بانوان تماشاگر بتوانند با کم‌ترین مشکل برای تماشای بازی تیم ملی فوتبال ایران و قرقیزستان به ورزشگاه فولادشهر بروند.

داوران دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل قرقیزستان در انتخابی جام‌جهانی ۲۰۲۶ از ژاپن هستند. همچنین ست دستگاه‌های VAR از طرف کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این مسابقه به ایران ارسال شد که چند روز قبل به اصفهان رسید. لازم به‌ذکر است این بازی زیر نظر کمک داور ویدیویی برگزار خواهد شد.

یوز ایرانی در نصف‌جهان به‌دنبال شکار عقاب‌های سفید

تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان شامگاه گذشته _سه‌شنبه سیزدهم شهریور_ در ورزشگاه فولادشهر و در زمین اصلی این مجموعه با حضور تمام بازیکنان دعوت شده برگزار شد که در این جلسه‌تمرینی که اصحاب‌رسانه هم آن‌را پوشش دادند، محمدرضا ساکت عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون، علی طاهری رئیس هیئت فوتبال استان اصفهان، مهدی کوهی مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن و همچنین نیما نکیسا مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن حضور داشتند.

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران برای بازی با قرقیزستان نیز بدین شرح است: علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان، صالح حردانی، میلاد محمدی، امید نورافکن، سامان قدوس، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی، مهدی طارمی و سردار آزمون.

گفتنی است قرعه‌کشی دور سوم مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶، روز _هفتم تیر_ برگزار شد و ایران رقبای خود را شناخت. شاگران امیر قلعه‌نویی در گروه (A) باید به مصاف تیم‌های قطر، ازبکستان، امارات، قرقیزستان و کره‌شمالی بروند. اولین بازی ایران در دور سوم، روز _پنج‌شنبه پانزدهم شهریور_ مقابل تیم ملی فوتبال قرقیزستان برگزار می‌شود و امیر قلعه‌نویی در سودای حفظ آمار پیروزی‌های خود با تیم ملی فوتبال کشورمان در مقدماتی جام‌جهانی است.

به گزارش ایمنا، در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی، ۱۸ تیم از آسیا به سه گروه شش‌تیمی تقسیم شده‌اند. براساس نتایج بازی‌های این مرحله، دو تیم برتر هر گروه به طور مستقیم به جام‌جهانی ۲۰۲۶ صعود خواهند کرد و تیم‌های سوم و چهارم به مرحله بعدی راه خواهند یافت. در این مرحله، دو تیم دیگر از آسیا برای صعود به جام‌جهانی مشخص خواهند شد و یک تیم نیز از طریق پلی‌آف بین‌قاره‌ای برای کسب یک سهمیه دیگر از آسیا در جام‌جهانی تلاش خواهد کرد.

کد خبر 786897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.