به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، محققان مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT) در ایالات متحده، دادههای جهانی مسافران و تلفات بین سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که میزان مرگ و میر در هواپیماها نسبت به سال گذشته به طور متوسط هفت درصد کاهش یافته است.
این نتایج از الگوی «بهبود مستمر» پیروی میکند که در سال ۱۹۶۸ شروع شد، زمانی که حتی با انجام پروازها و فرود بیشتر میزان مرگ و میر به طور متوسط ۷.۵ درصد در سال کاهش یافت. این در حالی است که سازنده هواپیمای آمریکایی بوئینگ با یک سری مشکلات فنی مواجه است که این شرکت را مجبور به توقف پروازهای آزمایشی مدل ۷۷۷-۹ خود کرد.
نرخ مرگ و میر در برخی کشورها ۳۶ درصد بیشتر است
نرخ حادثه بستگی به کشورهایی دارد که مردم به چه کشورهایی پرواز میکنند و از آن خارج میشوند، محققان کشورها را بر اساس سابقه ایمنی هوا به سه طبقه برای خطر کم، متوسط و بالا تقسیم میکنند.
کمترین خطر گروه Tier 1 است که شامل اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا، چین، ژاپن، مونتهنگرو، نیوزیلند، نروژ، سوئیس، بریتانیا و ایالات متحده است. چند نمونه از کشورهای گروه ۲ شامل بحرین، بوسنی، برزیل، برونئی، شیلی، هنگکنگ، هند، اردن، کویت، مالزی، مکزیک، فیلیپین، قطر، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کرهجنوبی، تایوان، تایلند، ترکیه و امارات متحده عربی است. بقیه کشورهای جهان در ردیف ۳ یا گروه پرخطر قرار دارند.
این مطالعه نشان داد که برای دو سطح اول، خطر مرگ به یک در هر ۸۰ میلیون مسافر سوار میشود. این کشورها بیش از نیمی از جمعیت هشت میلیاردی جهان را تشکیل میدهند. این گزارش ادامه میدهد: «با این میزان، یک مسافر بهطور میانگین میتوانست بهمدت ۲۲۰ هزار سال هر روز یک پرواز را بهطور تصادفی انتخاب کند، قبل از اینکه تسلیم یک حادثه مرگبار شود.»
نتایج نشان میدهد که خطر مرگ و میر در کشورهای سطح سه حدود ۳۶ درصد بیشتر است، اما مرگ و میر همچنان در حال کاهش است.
نظر شما