افزایش ارتفاع موج دریا در ۳ استان شمالی کشور / احتمال غرق شدن قایق‌ها وجود دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از افزایش ارتفاع موج دریا در سه استان شمالی کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی اظهار کرد: از صبح روز پنجشنبه تا اواخر وقت شنبه، وزش باد شدید و افزایش ارتفاع امواج در سواحل شمالی انتظار می‌رود.

وی افزود: در این مدت شاهد وزش باد با سرعت حداکثر ۱۰ تا ۱۴ متر بر ثانیه (۲۰ تا ۲۸ نات) برای نزدیک و فراسواحل و رسیدن ارتفاع موج به حداکثر یک تا ۲.۳ متر در نزدیک سواحل و برای فراساحل تا ۲.۸ متر خواهیم بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: در این مدت، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان تحت تأثیر هشدار صادر شده قرار می‌گیرد.

ضیائیان ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، غرق شدن شناگران، آسیب به قفس‌ها و احتمال پاره شدن تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور پیشگیری از رخداد خسارت، منع تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، منع ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، محدود کردن تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی، باید مد نظر قرار گیرد.

کد خبر 786805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.