مشکلی در تامین معلمان برای آغاز سال تحصیلی جدید نداریم

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: چالشی جدی در بحث تامین معلمان مدارس نداریم و پیش‌بینی می‌کنیم که اول مهر هیچ کلاسی در استان بدون دبیر نباشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سید حجت‌الله موسوی ظهر امروز _سه‌شنبه سیزدهم شهریور_ در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سنندج که با دستورکار بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: پروژه مهر یک پروژه ملی است، هرچند متولی اصلی آن آموزش و پرورش است، اما این مسئله به تنهایی در عهده این نهاد نبوده و نیازمند همکاری سایر نهادها هم هست.

وی افزود: ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در استان کردستان برای پروژه مهر باید در مدارس ثبت نام شوند که از خرداد ماه این طرح آغاز شده است و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

معاون متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: تاکنون ۹۴ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت نام کرده و کلاس بندی شده‌اند و مواردی که باقیمانده به دلیل آزمون تجدیدی و ثبت نام در مدارس خاص بوده است.

موسوی ادامه داد: تأمین معلم و نیروی انسانی مدارس در سال گذشته چالشی جدی بود اما امسال با توجه به اینکه آزمون‌های استخدامی در موعد مقرر برگزار شده و نتایج آن هم مشخص شده است، چالشی جدی در بحث تأمین معلمان مدارس نداریم و پیش‌بینی می‌کنیم که اول مهر هیچ کلاسی بدون دبیر نخواهد بود.

وی به برنامه بازگشایی مدارس نیز اشاره و تصریح کرد: در روز بیست‌وششم شهریور جشن غنچه‌ها، بیست‌وهفتم شهریور جشن شکوفه‌ها، ۲۸ شهریور جشن جوانه‌ها و یکم مهر زنگ آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس را خواهیم داشت.

کد خبر 786797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.