توسعه ساخت‌وساز وابسته به سیاست‌های دولت و مدیریت محلی است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: توسعه ساخت‌وساز وابسته به سیاست‌های دولت و مدیریت محلی است‌، از این‌رو دولت باید با کاهش هزینه‌های مصالح ساختمانی، مالیات، دارایی‌ها و بروکراسی‌های اداری، شرایطی را فراهم کند تا مردم خانه‌دار و سازندگان به سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق شوند.

محمدرضا فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به مسائل مرتبط با ساخت‌وساز و توسعه مسکن در شهرها و روستاها اظهار کرد: توسعه ساخت‌وساز وابسته به سیاست‌های دولت و مدیریت محلی است.

وی افزود: شوراهای شهر به‌عنوان پارلمان محلی، اگرچه در سیاست‌گذاری‌های دولت دخالتی ندارند، اما پیشنهادات و پیگیری‌هایی برای همراهی سیاست‌های دولتی در راستای رونق ساخت‌وساز ارائه داده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: دولت باید با کاهش هزینه‌های مصالح ساختمانی، مالیات، دارایی‌ها و بروکراسی‌های اداری، شرایطی را فراهم کند تا مردم خانه‌دار شوند و سازندگان به سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق شوند.

فلاح گفت: برای احیای بافت‌های فرسوده باید تسهیلات واقعی و عملی به مردم و سازندگان ارائه شود؛ نه اینکه این تسهیلات در حد حرف و شعار باقی بمانند.

وی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری ادامه داد: مدیریت شهری در حد توان خود بسته‌های تشویقی از جمله ۳۵ درصد تخفیف در صدور پروانه ساختمانی برای سازندگان در نظر گرفته است، اما مشکل از جایی شروع می‌شود که سازندگان به نظام مهندسی و بیمه تأمین اجتماعی می‌رسند که چندین برابر شهرداری از آن‌ها هزینه دریافت می‌کنند، بدون اینکه تخفیف یا تسهیلاتی برایشان در نظر گرفته شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: این موانع موجب کندی ساخت‌وساز و کاهش انگیزه در سازندگان و مردم می‌شود.

فلاح گفت: خواستار ورود جدی وزارت راه و شهرسازی برای جلوگیری از هزینه‌های گزاف نظام مهندسی و رفع موانع موجود هستیم.

کد خبر 786794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.