بازگشایی مدارس شهر سنندج به بهترین نحو ممکن انجام شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سنندج گفت: باید تمهیدات لازم قبل از شروع ماه مهر برای سال تحصیلی جدید در شهر سنندج اندیشیده شود و بازگشایی مدارس به بهترین نحو ممکن صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، سیف‌الله رضایی، امروز _سه‌شنبه سیزدهم شهریور_ در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر سنندج که با دستورکار بازگشایی مدارس برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت بر کسی پوشیده نیست و آموزش و پرورش مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد در ساخت یک جامعه موفق است.

وی افزود: بایستی تمهیدات لازم قبل از شروع ماه مهر برای سال تحصیلی جدید اندیشیده شود و بازگشایی مدارس به بهترین نحو ممکن برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر سنندج ادامه داد: سازمان‌های حمل‌ونقل، آتش‌نشانی، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، سیما و منظر و خدمات شهری شهرداری در این مدت آنچه که برای بازگشایی مدارس لازم است را انجام دهند تا بدون مشکل سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان آغاز شود.

رضایی به ضرورت شاداب سازی فضای شهری در آستانه سال تحصیلی جدید نیز تاکید کرد و گفت: شهر باید رنگ و بوی بازگشایی مدارس را به خود بگیرد به همین دلیل لازم است جانمایی المان‌های مرتبط با این ایام در استقبال از ماه مهر در سطح شهر و حتی نواحی حاشیه شهر نیز صورت بگیرد.

وی نصب علائم ترافیکی و خط کشی مسیرهای منتهی به مدارس را نیز از دیگر نکات ضروری برشمرد و افزود: کنترل سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر و به ویژه در مسیرهای منتهی به مدارس نیز باید صورت بگیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر اسلامی شهر سنندج تاکید کرد: خط قرمز شورای شهر و شهرداری، سلامت و ایمنی شهروندان است و این مجموعه هر آنچه را که در توان داشته باشد دریغ نخواهد کرد.

ثبت‌نام ۱۴۷۱ دانش‌آموز در سامانه سپند تاکنون

حمید خضری، رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج نیز در این جلسه با بیان اینکه ثبت نام سرویس مدارس به شهرداری واگذار شده است، اظهار کرد: تاکنون ۱۴۷۱ نفر دانش‌آموز در سامانه سپند که برای این منظور تعبیه شده، ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: تاکنون ۱۰ شرکت حمل و نقل نیز در سامانه سپند ثبت‌نام کرده و ۷۰ مدرسه نیز به شرکت‌های حمل و نقل ارجاع داده شده است.

رئیس سازمان حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری سنندج از مدیران آموزش و پرورش خواست که لیست دانش آموزان را به این سازمان ارسال کنند تا امور ثبت نام آنها انجام شود.

کد خبر 786788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.