جذب سرمایه‌های خرد گره‌گشای مشکلات کلان‌شهرها است

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و جلب مشارکت‌های مردمی بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلب اعتماد شهروندان و جذب سرمایه‌های خرد مردمی بی‌شک گره‌گشای مشکلات کلان‌شهرهایی همچون اصفهان خواهد بود.

وی افزود: در شرایط فعلی که منابع مالی ناپایدار، انجام بسیاری از پروژه‌های شهری را با چالش مواجه ساخته است، رقابت برای جذب سرمایه فعالان اقتصادی و افزایش مشارکت شهروندان خلاق برای ارائه ایده‌های سازنده، به‌طور قطع کیفیت زیست شهری را ارتقا خواهد داد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و عنوان شعار سال که جهش تولید را با مشارکت مردم عملی می‌دانند، تصریح کرد: با جمع‌آوری سرمایه‌های خرد و جلب مشارکت‌های مردمی بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.

حیدری گفت: امروزه سنجش زیست شهری، به یک ابزار کارآمد برای سیاست‌گذاران و مدیران شهری تبدیل شده است، این ابزار اجازه می‌دهد تا با بررسی دقیق موضوعات مختلف، داده‌های جامعی از وضعیت زندگی در شهر برای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی بهتر به‌دست آورد.

وی با تاکید بر وجود این نگاه در مدیریت شهری اصفهان خاطرنشان کرد: این ابزار به اداره‌کنندگان شهر کمک می‌کند تا به ارزیابی اثرات سیاست‌های خود بپردازند و برای بهبود خدمات‌رسانی و توزیع برابر منابع میان مناطق مختلف شهر تلاش کنند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه تمرکز مدیریت شهری بر اصلاح و بهبود فرآیندهای اداری در شهرداری به‌منظور تسریع در روند اداری است، بر ضرورت کسب منابع درآمدی جدید به‌ویژه از مسیر مشارکت بخش خصوصی برای اداره شهر تاکید کرد و گفت: لازم است در شرایط کنونی به سمت کسب درآمدهای پایدار حرکت کنیم و این مهم تنها با مشارکت تمام شهروندان و اعتماد افزایی به‌منظور جذب سرمایه‌های خرد آن‌ها امکان‌پذیر است.

کد خبر 786760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.