توانایی اندازه‌گیری باقی‌مانده تمام سموم در محصولات کشاورزی را داریم

مدیرکل آزماشگاه مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت تجهیز این آزمایشگاه به دستگاه‌های جدید گفت: نمونه‌ای از سموم کشاورزی مصرفی نداریم که نتوانیم میزان باقی‌مانده آن را در محصولات کشاورزی اندازه‌گیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از سازمان غذا و دارو، مهدی انصاری دوگاهه اظهار کرد: تجهیز آزمایشگاه‌های سراسر کشور با دستگاه‌های جدید به منظور سنجش باقیمانده سموم و آفت‌کش‌ها در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر ۶۰۰ نوع سم به وسیله دستگاه جی سی مکس و جی سی مس مس پایش می‌شود که پاسخ‌گوی نیاز کشور است، نمونه‌ای از سموم کشاورزی مصرفی نداریم که نتوانیم میزان باقی‌مانده آن را در محصولات کشاورزی اندازه‌گیری کنیم.

مدیرکل آزمایشگاه سازمان غذا و دارو گفت: حدود ۱۰۰ متد جدید در زمینه‌های مختلف آفلاتو در پسته و اکلاتوکسین توسط اتحادیه اروپا اجباری شده بود که در سال ۲۰۲۳ در ایران انجام شده و در حال حاضر در تهران، رفسنجان و کرمان پایش می‌شود و مورد قبول این اتحادیه است.

انصاری عنوان کرد: برای اولین بار در سازمان غذا و دارو با حمایت سازمان بهداشت جهانی استراتژیک پلنینگ ۱۱ دستگاه به منظور اجرای برنامه چشم‌انداز پنج ساله تحقق یافت.

کد خبر 786665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.