سفر مدیران شهری کرج به چین و سونامی حواشی برای مدیریت شهری

سفر هیئت مدیریت شهری کرج به کشور چین با هدف تبادل ایده در راستای اجرای پروژه قطار شهری حاشیه جدیدی است که گریبان شهرداری و شورای کرج را گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، قصه هزار و یک شب راه‌اندازی متروی کرج هر روز حواشی و داستان‌های خودش را دارد، یک روز کلنگ‌زنی و ۱۰ سال خواب زمستانی، یک روز هم نداشتن پول و اعتبار، حالا هم که داستان سَر از چین در می‌آورد.

ظواهر امر بیانگر سفر گروهی از مدیران شهرداری و نمایندگان مردم در شورای شهر به کشور چین است تا در خصوص نحوه اجرای پروژه قطار شهری به تبادل بحث و تجربه بپردازند، در صحن علنی شورای شهر کرج لایحه سفر به چین به صورت دوفوریتی مطرح و با اکثریت آرا مصوب شد، اما بررسی هزینه‌کرد و شمار افراد عازم به چین برای هشت روز و دیگر ابعاد طرح فوق جای بحث دارد.

در این میان برخی از اعضای شورای شهر که رأی مخالف داده‌اند اظهارنظرهای قابل تأملی داشته‌اند، به عنوان مثال علی قاسمپور، سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر کرج در این خصوص اظهار کرد: این سفر کاملاً جنبه تفریحی دارد، اگر جنبه کاری و تحقیقاتی داشت چرا هشت روز زمان برای سفر در نظر گرفته شده است؟

وی افزود: در عصر فناوری و اینترنت می‌توان از طریق فضای مجازی ارتباط گرفت، دید و شنید؛ چه ضرورتی برای سفر هست!؟

عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: مخالف این سفر هستم، چراکه به نظر من کاملاً تفریحی است.

سفر به چین شیرینی کدام دستاورد است؟

مریم قهرمانی، نایب رئیس شورای شهر کرج نیز با تاکید بر اینکه چالش‌های اجرای پروژه قطار شهری باید رفع شود، اظهار کرد: قطار شهری به عمر این شورا کفاف نمی‌دهد، در حال حاضر محلی برای دپو قطار شهری وجود ندارد و بهتر است برای تهیه واگن برنامه‌ریزی شود نه سفر به چین.

قهرمانی اضافه کرد: در سال آخر شورا که زمان نداریم به چه مناسبت باید به چین سفر کنیم؟!

هزینه‌های سفر چین چگونه تأمین می‌شود؟

علیرضا سعیدی دیگر عضو شورای شهر کرج در انتقاد به سفر چین، به بحث مالی و هزینه‌کردها پرداخت و ضمن طرح سوال از شهردار در خواست کرد تا توضیح بدهد هزینه‌های سفر از کجا تأمین می‌شود و چه دستاوردی برای شورا و شهرداری خواهد داشت!؟

وزارت کشور مجوز سفر به چین را صادر کرده است

مهرداد کیانی، شهردار کرج در پاسخ به انتقادات مطرح شده با بیان اینکه مجوزهای لازم برای سفر از وزارت کشور اخذ شده است، تاکید کرد: بیش از ۲۰۰۰ میلیارد اوراق بهادار داریم و باید هزینه کنیم، در دوره‌های قبلی ۲۱ میلیون دلار داده شده، اما هنوز واگن‌ها تحویل نشده است.

وی در پاسخ به سوال سعیدی، اضافه کرد: هزینه سفر به عهده میزبان «شرکت چینی» بوده است، با هماهنگی شرکت سابیر انجام شده و به منظور خرید رام قطار است.

کد خبر 786646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید CH ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۳
    2 1
    خدا رحم کنه
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    2 0
    چرا از چین یه مهندس نمیارن حتما باید پول بیت ولمال رو ببرن خرج کنن
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
    0 0
    ای بابا زاکانی بدون هیچ هزینه ای این همه سود اوری برای شهرداری تهران داشت شما این همه هزینه کردین حالا ۸ روز میخواین تشریف ببرین چین به زاکانی بگین ی تماس بگیره مشکل حل میشه