وارد هر رشته دانشگاهی که می‌شوید، سرآمد شوید

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خطاب به دانش‌آموزان برگزیده کنکور سراسری ۱۴۰۳ گفت: وارد هر رشته دانشگاهی که می‌شوید، باید نگاهی بلندمرتبه داشته باشید و در آن رشته دانشگاهی سرآمد شوید، هدف بزرگ این نیست که تنها در رشته‌ای متخصص شویم، بلکه باید در مسیر اخلاق انسانی قدم بگذاریم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا ابراهیمی صبح امروز _یکشنبه یازدهم شهریور_ در مراسم تقدیر از دانش‌آموزان برتر استان اصفهان در کنکور سراسری ۱۴۰۳ اظهار کرد: یکی از جلسات خوب و عالی در طی سال‌ها فعالیت در آموزش‌وپرورش، جلسات تقدیر از دانش‌آموزان رتبه برتر است، درواقع در چنین جلساتی، علم مورد تکریم قرار می‌گیرد که مهم‌ترین دستور الهی است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ و اعتقادات‌مان، عبادتی بالاتر از علم‌آموزی نیست، افزود: علم وسیله‌ای برای رسیدن به هدفی بزرگ است، هدف بزرگ این نیست که تنها در رشته‌ای متخصص شویم، بلکه باید در مسیر اخلاق انسانی قدم بگذاریم و امور مادی ارزش کمتری برایمان داشته باشد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان خطاب به دانش‌آموزان برگزیده کنکور سراسری ۱۴۰۳ عنوان کرد: وارد هر رشته دانشگاهی که می‌شوید، باید نگاهی بلندمرتبه داشته باشید و در آن رشته دانشگاهی سرآمد شوید، این دیدگاه ما را به مقصودهای دنیایی نیز می‌رساند؛ سال‌ها از اتمام زندگی دنیای مادی برخی عالمان و دانشمندان می‌گذرد، اما همچنان یادشان زنده است، زیرا علم و تعهد را در کنار یکدیگر تقویت می‌کردند.

ابراهیمی ادامه داد: شما، دانش‌آموزان برگزیده هستید و این برگزیدگی صرف برگزیدگی علمی نیست، بلکه در جنبه‌های اخلاقی، روابط اجتماعی و دیگر ویژگی‌ها نیز این برگزیدگی وجود دارد که برای خانواده‌ها، معلمان و مدیران نیز دارای اهمیت است‌، این ویژگی‌ها را باید حفظ کنیم و ارتقا دهیم؛ در حال حاضر شما الگوی دیگر دانش‌آموزان هستید و انتظارات دیگران از شما بیشتر می‌شود و نیاز است هدایت‌گری اخلاقی اتفاق بیفتد و این نقش الگویی باقی بماند.

وی با اشاره به اهمیت هدایت‌گری اخلاقی خاطرنشان کرد: شما دانش‌آموزان باید عضو فعالی باشید و با وجود تمام موانع، تلاش کنید دیگران را به این مسیر هدایت کنید، نه اینکه تحت تأثیر قرار بگیرید؛ هرچه انسان به درجات بالاتر صعود کنند، احتمال خطر و سقوط آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با بیان اینکه پیشرفت‌های پزشکی سال جاری با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست و علت آن توجه به علم در این زمینه است، اضافه کرد: اگر توأمان با توجه به علم و رشد علمی گام برداریم، ماندگار می‌شویم و این ماندگاری تنها به شخص انحصار ندارد و موجب تقویت هویت، خانواده، جامعه و کشور خواهد شد، البته موانعی در این راه وجود دارد و باید سعی کنیم این موانع با همت جمعی مرتفع شود.

ابراهیمی تاکید کرد: این امر مگر با توکل به خدا و شکرگذاری محقق نخواهد شد، هر فرد در هر جایگاهی باید شکرگزار باشد و مهم‌ترین ابزار شکرگذاری این است که علم را در مسیری که خدا بیان کرده است، استفاده کنیم، کمک به دیگران عبادت و همچون یاری خداوند است.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از آتوسا سالمی آرانی رتبه ۴ کنکور زبان، نسترن گل‌آقائی رتبه ۱۰ کنکور ادبیات و علوم انسانی و ساغر سجادیه رتبه ۳ کنکور هنر تقدیر به عمل آمد و دعای خیر خانواده، مدیران و مسئولان آموزش‌وپرورش بدرقه راهشان قرار گرفت.

کد خبر 786296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.