پرداخت ۱۹۶۸ میلیارد ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های قزوین

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از پرداخت حدود ۱۹۶۸ میلیارد تومان سهم عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های این استان در پنج‌ماهه سال جاری خبر داد.

سیدمحمود موسوی صانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین درباره سهم شهرداری‌های استان از عوارض ارزش افزوده در سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان قزوین در پنج‌ماهه نخست امسال در مجموع حدود ۱,۹۶۸ میلیارد تومان سهم عوارض ارزش افزوده از ما دریافت کردند.

وی افزود: با مقایسه این رقم با رقم پرداختی سهم عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌ها در سال گذشته متوجه می‌شویم که میزان این پرداختی در پنج‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل مالیات استان قزوین همچنین از پرداخت حدود دو میلیارد و ۹۰ میلیون تومان سهم ارزش افزوده به حساب عشایر استان خبر داد و خاطرنشان کرد: حدود ۳۷۳ میلیارد سهم عوارض ارزش افزوده بخش بهداشت و درمان را در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین قرار دادیم که نسبت به مدت مشابه سال پیش رشد ۵۷ درصدی دارد.

موسوی صانع با اشاره به افزایش ۶۲ درصدی سهم ورزش استان قزوین از مالیات بر ارزش افزوده دریافتی در استان گفت: در مدت یاد شده، ۵۹ میلیارد تومان سهم عوارض ارزش افزوده به اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین پرداخت شده است.

وی ادامه داد: طبق ماده ۶۴ قانون الحاق نیز حدود شش میلیارد تومان سهم عوارض ارزش افزوده در اختیار نهاد کتابخانه‌های عمومی استان قزوین قرار گرفته است تا در حوزه توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها هزینه شود.

کد خبر 786257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.