اجساد ۶ اسیر صهیونیست در تونل‌های غزه پیدا شد

ارتش رژیم صهیونیستی از یافتن اجساد ۶ اسیر صهیونیست در غزه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اجساد ۶ اسیر صهیونیست که در عملیات هفتم اکتبر (طوفان الاقصی) اسیر شده بودند در غزه یافت شد.

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هویت ۴ نفر از این ۶ اسیر صهیونیست مشخص شده است.

دانیل هگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در این باره ادعا کرد که این ۶ اسیر به دست نیروهای حماس کشته شده‌اند و تحقیقات در مورد جزئیات این امر ادامه دارد.

وی گفت که اجساد این ۶ اسیر در تونلی در رفح واقع در نوار غزه پیدا شدند و آنها در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ اسیر شده بودند.

کاخ سفید نیز اعلام کرد که از میان این ۶ اسیر کشته شده یکی از آنها آمریکایی است.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز تاکید کرد که این اسیر کشته شده آمریکایی «هیرش گولدبرگ بولین» نام دارد.

وی گفت: من از کشته شدن هیرش بسیار خشمگین و ناراحت هستم و او از جمله افراد بی گناهی است که در جریان یک همایش موسیقی در اسرائیل (سرزمین‌های اشغالی) مورد حمله وحشیانه قرار گرفت. سران حماس بهای جنایت‌های خود را خواهند داد.

بایدن افزود: به طور شبانه روزی برای رسیدن به توافق و آزادی دیگر اسرای موجود در غزه تلاش می‌کنیم.

جنبش مقاومت اسلامی حماس در همین راستا اعلام کرد: اسرای صهیونیستی که ارتش اشغالگر اجساد آن‌ها را یافته، همگی در اثر بمباران صهیونیست‌ها کشته شده‌اند و بایدن اگر نگران جان آن‌هاست، باید از حمایت مالی و تسلیحاتیِ خود از این دشمن دست بردارد و به رژیم اشغالگر فشار بیاورد تا فوراً به تجاوزات خود پایان دهد.

مقاومت فلسطین در نوار غزه هفتم اکتبر در عملیاتی غافلگیرانه وارد شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور نوار غزه شده و حدود ۲۵۰ صهیونیست را به اسارت گرفت.

تعدادی از این اسرا در اقدامی انسان‌دوستانه آزاد شدند. شمار دیگری از آنها نیز طی عملیات تبادل اسیران میان رژیم صهیونیستی و حماس آزاد شدند. با این وجود تعدادی از آنها به دلیل بی‌توجهی‌های کابینه تندرو رژیم اشغالگر و تداوم حملات وحشیانه به نوار غزه جان خود را از دست دادند.

کد خبر 786236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.