طوفان گردوخاک ۶ استان کشور را درمی‌نوردد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از پیش‌بینی وزش باد به نسبت شدید تا شدید، در نواحی مستعد با گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک به ویژه در شرق کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار زرد هواشناسی اظهار کرد: روز چهارشنبه با افزایش گرادیان فشاری شاهد وزش باد به نسبت شدید تا شدید، در نواحی مستعد با گردوخاک و احتمال طوفان گردوخاک به ویژه در شرق کشور خواهیم بود.

وی افزود: این پدیده روز چهارشنبه خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و شرق اصفهان را درگیر خواهد کرد و وزش باد شدید، در مناطق مستعد گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا در مناطق مذکور انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال نیز در مناطق مستعد دور از انتظار نیست.

ضیائیان ادامه داد: به منظور پیشگیری از رخداد آسیب، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از انجام پروازهای سبک شامل گلایدر و بالگرد و احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، باید مد نظر قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، پرهیز از پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهنسال و پرهیز از سم‌پاشی یا محلول‌پاشی باغات و مزارع و استفاده از قیم برای نهال‌ها و بسته نگه داشتن درب سالن‌های پرورشی از دیگر توصیه‌های ایمنی لازم محسوب می‌شود.

کد خبر 786224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.