ایجاد دوقلوی دیجیتال ترافیکی در شهر هوشمند آمریکایی

پیچ‌تری کرنرز در ایالت جورجیای آمریکا از ادغام دوربین‌های کنترل ترافیک شهر با فناوری تجزیه‌وتحلیل ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی با سخت‌افزار و نرم‌افزار مدیریت داده خبر داد تا ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها را تضمین کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیچ‌تری کرنرز، نخستین شهر هوشمند ایالات متحده آمریکا، از ادغام عملکرد شرکت‌های فناوری شهر به‌منظور ترکیب تخصص‌های فنی خود در راستای بهبود ایمنی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها خبر داد. این همکاری دوربین‌های کنترل ترافیک شهر را با تجزیه‌وتحلیل ویدئویی مبتنی بر هوش مصنوعی (AI)، سخت‌افزار ارتباطی خودروها و نرم‌افزارهای مدیریت داده ادغام می‌کند تا یک دوقلوی دیجیتال ترافیکی ایجاد کند.

به این ترتیب دوربین‌های هوشمند به‌عنوان حسگرهای ویدئویی عمل می‌کنند که کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها را شناسایی و طبقه‌بندی می‌کنند، سپس این اطلاعات را در اختیار واحدهای کنار جاده‌ای قرار می‌دهند. ترکیب این دو دستگاه می‌تواند حضور کاربران آسیب‌پذیر جاده را به وسایل‌نقلیه متصل انتقال و هشدارهای لازم را برای کمک به جلوگیری از وقوع حادثه نمایش دهد. این وسایل‌نقلیه هشدارهای بی‌درنگ عابران پیاده و دوچرخه‌سواران در جاده را حتی زمانی که از دید آن‌ها پنهان باشد، دریافت می‌کند.

دوربین‌های کنترل ترافیک همچنین برای سیستم‌های حمل‌ونقل هوشمند (ITS) ویدئوهای زنده را برای نظارت پخش می‌کنند، هشدارهای هم‌زمان ارائه می‌دهند و داده‌های جاده را برای تجزیه‌وتحلیل ضبط می‌کنند.چنین ادغام‌های شراکتی استراتژیکی کمک می‌کند تا دستگاه‌های ارتباطی هوشمند، اجزای کلیدی راه‌حل‌های ایمنی بلادرنگ برای بزرگراه‌ها، راهروها و تقاطع‌ها به‌شمار بروند.

ایجاد دوقلوی دیجیتال ترافیکی در شهر هوشمند آمریکایی

یکی از نتایج این همکاری در خیابان‌های متصل پیچ‌تری کرنرز با تردد روزانه بیش از ۱۴ هزار خودرو در آن، تشکیل ترکیب قدرتمندی است که نه‌تنها به سود کاربران آسیب‌پذیر جاده است، بلکه ایمنی وسایل‌نقلیه اضطراری، اتوبوس‌های متصل، ناوگان خدمات عمومی هم‌چون برف‌روب‌ها و افزایش روزافزون خودروهای خودران را بهبود می‌بخشد، بنابراین رانندگان می‌توانند با اطمینان بیشتری تصمیم بگیرند و از مانورهای خطرناک اجتناب کنند.

داده‌های جمع‌آوری‌شده و حسگرهای دوربین‌ها به‌طور مداوم توسط یک سیستم ابری مدیریت می‌شوند تا بینشی را به مدیران ترافیک ارائه دهند. این اطلاعات به آن‌ها اجازه می‌دهد تا جریان ترافیک را برای بهبود ایمنی تقاطع‌ها تنظیم کنند. دوربین‌ها همچنین اساس محکمی فراهم می‌کنند تا دیدگاهی را برای ایجاد یک اکوسیستم خودروی متصل و مشارکتی ایجاد کنند که به شهرها کمک می‌کند به اهداف چشم‌انداز صفر خود دست پیدا کنند. این همکاری بسیار فراتر از پیشگیری فوری از خطرات ترافیکی است و برنامه‌هایی را امکان‌پذیر می‌سازد که می‌توانند ایمنی جاده‌ای پایدار را تضمین کنند.

ایجاد دوقلوی دیجیتال ترافیکی در شهر هوشمند آمریکایی

شناسایی کاربران آسیب‌پذیر جاده‌ها و ارتباط فوری با رانندگانی که به یک تقاطع نزدیک می‌شوند، برای جلوگیری از تصادف‌های جاده‌ای مهم است. تشخیص فوری ارائه‌شده توسط دوربین‌ها هشدارهای راننده را فعال می‌کند که اطلاعات و زمان لازم برای واکنش مناسب را به آنها می‌دهد و ایمنی را برای همه افزایش می‌دهد.

کد خبر 786163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.