اعزام بیش از ۳۱ هزار سمنانی به مراسم پیاده‌روی اربعین

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از اعزام ۳۱ هزار و ۴۵۴ نفر به سفر اربعین و ۹ کاروان به ظرفیت یک هزار و ۱۳۰ نفر به حج تمتع در سال‌جاری از این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، قدرت‌الله چتری امروز _یکشنبه یازدهم شهریور_ در در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان اظهار کرد: ۹ کاروان از استان سمنان به ظرفیت یک هزار و ۱۳۰ نفر در سال‌جاری به حج تمتع اعزام شدند که خوشبختانه هیچ مشکل خاصی برای زائران استان به وجود نیامد، همچنین یک گروه هم به عنوان مدیران و خادمان به ظرفیت هفت نفر برای خدمت رسانی به زائران استان سمنان در هتل‌ها اعزام شدند.

وی افزود: از ۹ کاروان اعزامی، دو کاروان مدینه بعد و هفت کاروان مدینه قبل بودند، همچنین چهار کاروان از شاهرود، دو کاروان از دامغان، دو کاروان از سمنان و یک کاروان هم از گرمسار اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: استان ما یک درصد از جمعیت کشور را دارد و در نتیجه باید یک درصد از حجاج کشور متعلق به این استان باشد، اما اعزام زائران استان به حج در سال‌جاری بیش از ظرفیت بود و این نشان از استقبال و ودیعه‌گذاری خوب مردم دارد.

چتری تصریح کرد: ۲۱ نفر عوامل کاروان شامل مدیران و معاونان کاروان‌ها و ۱۲ نفر نیز معین و روحانی کاروان بودند که حجاج استان را همراهی می‌کردند و یک نفر هم برای مدیریت هتل‌ها اعزام شد.

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات مدیران کاروان‌ها در سال‌های قبل از دیگر اقداماتی بود که قبل از اعزام حجاج در سال‌جاری به آن پرداخته شد، همچنین در سال‌جاری تلاش کردیم تا عمده مدیران کاروان‌های استان جوان باشند، همچنین دو کاروان از استان سمنان به حج عمره مفرده اعزام شدند.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان گفت: در اربعین سال‌جاری ۳۱ هزار و ۴۵۴ نفر از اقصی نقاط استان سمنان به عراق اعزام شدند که البته به خاطر گرمای هوا، بیماری سرخک، تب دنگی و مسائل اقتصادی تقریباً ۲۵۰۰ نفر کاهش ثبت‌نام زائران اربعین را در استان شاهد بودیم. همچنین برای نخستین بار پنج پرواز از فرودگاه‌های استان شامل سه پرواز از فرودگاه سمنان و دو پرواز از فرودگاه شاهرود به مقصد نجف اشرف صورت گرفت.

چتری در ادامه خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد از زائران اربعین استان سمنان مرز مهران را برای تردد خود انتخاب کردند، از سوی دیگر در شش ماهه اول سال‌جاری نیز ۴۹ کاروان از استان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند که ۳۷ کاروان زمینی و ۱۲ کاروان هوایی سفر کرده‌اند که در مجموع این کاروان‌ها یک هزار و ۷۹۸ نفر را شامل می‌شوند که نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش اعزام را شاهد بوده‌ایم.

کد خبر 786154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.