افتتاح ۸ طرح عمرانی کشاورزی و ورزشی در روستاهای بخش مرکزی کاشان

فرماندار ویژه کاشان گفت: همزمان با هفته دولت هشت طرح عمرانی کشاورزی و ورزشی در روستاهای بخش مرکزی افتتاح و رونمایی شد.

حمیدرضا محمدی فشارکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی، باهنر و شهید رئیسی اظهار کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و ما خادمان آنها که باید تلاش مضاعف کنیم تا رفاه بیشتری در روستاها رقم بخورد و از مهاجرت جلوگیری شود.

وی افزود: در روستاهای بخش مرکزی هشت پروژه عمرانی، کشاورزی و ورزشی در جهت تسهیلگری و صرفه‌جویی رقم خورد.

فرماندار ویژه کاشان گفت: افتتاح و بازسازی مسجد تاریخی و کتابخانه، سنگ فرش و جداره سازی روستای دره با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال با هدف ارتقا رفاه و فرهنگ مردم روستا رقم خورد.

محمدی فشارکی ادامه داد: موضوع مسکن یکی از نیازهای اولویت دار روستاییان است که در این خصوص در روستای خنب با واگذاری هشت هکتار، ۷۰ قطعه در مساحت ۲۰۰ متری جهت واگذاری مجموعه مسکونی روستا با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال انجام شد.

وی با بیان اینکه این مقدار واگذاری جوابگوی نیاز مسکن جوانان روستا است تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود، اظهار داشت: در این روستا تا کنون ۴۴ متقاضی مسکن وجود دارد.

فرماندار ویژه کاشان همچنین از واگذاری سه هکتار زمین و ۳۵ قطعه با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در روستای جزه خبر داد.

به گزارش ایمنا، فرماندار ویژه کاشان در بخشی از سخنان خود به بهسازی و بازسازی دهیاری و ده سرای روستای شادیان در جهت توسعه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دهیاری‌ها به عنوان بخش دیگر پروژه‌های هفته دولت اشاره کرد.

رونمایی از یادمان ۷ تن از شهدای روستای شجاع آباد، بهره برداری از پارک کودک شجاع آباد، اجرای آبیاری تجمیعی در روستای شجاع آباد با صرفه‌جویی ۵۰ درصدی مورد رضایت کشاورزان منطقه، کتابخانه، خانه ورزش و نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلووات در یکی از روستاهای شهرستان با اعتبار ۵ میلیارد ریال از دیگر پروژه‌های هفته دولت در کاشان است.

خانه ورزش روستای شجاع آباد ۴۴ امین خانه ورزش روستایی در منطقه کاشان است که با ۲۰ نوع اقلام ورزشی برای نوجوانان روستا افتتاح شد.

کد خبر 786133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.