از هتریک طلایی ملی‌پوش ایرانی تا احیای مدرسه خاطره‌انگیز قصه‌های مجید

ایمنا از هتریک طلایی ملی‌پوش ایرانی و کسب اولین طلای کاروان ایران در پارالمپیک، پرداخت 1300 میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های سرپایی، احیای مدرسه خاطره‌انگیز قصه‌های مجید و تخصیص ۵۰ همت جدید به اعتبار وام ازدواج و فرزندآوری در بسته خبری پنجره امید می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبری پنجره امید به سراغ هتریک طلایی ملی‌پوش ایرانی و کسب اولین طلای کاروان ایران در پارالمپیک می‌رویم، در ادامه نیز پرداخت یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های سرپایی مطرح شده است، همچنین احیای مدرسه خاطره‌انگیز قصه‌های مجید و ‏‬ تخصیص ۵۰ همت جدید به اعتبار وام ازدواج و فرزندآوری نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

ضرب اولین طلای کاروان ایران در پارالمپیک به دست جوانمردی / باز هم درخشش دختران ایران

ضرب اولین طلای کاروان ایران در پارالمپیک به دست جوانمردی / هتریک طلایی ملی پوش ایرانی

ساره جوانمردی، ملی‌پوش تیم پاراتیراندازی کشورمان که به فینال تپانچه ۱۰ متر راه یافته بود، به مقام قهرمانی دست پیدا کرد، او در رقابت با رقیب ترکیه‌ای خود موفق به شکست وی شد و توانست اولین مدال طلای کشورمان در این مسابقات را کسب کند.

جوانمردی که در پارالمپیک ریو و توکیو نیز مدال طلا کسب کرده بود، موفق به هتریک در کسب مدال طلا شد، رکوردار پارالمپیک در در این ماده با کسب ۲۳۶.۸ موفق به کسب این مدال شد، در این ماده تیرانداز تریکه‌ای دوم و تیرانداز هندی به مقام سوم رسیدند.

از هتریک طلایی ملی‌پوش ایرانی تا احیای مدرسه خاطره‌انگیز قصه‌های مجید

یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌های سرپایی پرداخت شد

سید مرتضی حسینی، معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: سوم شهریور با واریز مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان به حساب داروخانه‌های خصوصی طرف قرارداد، سهم سازمان از مطالبات داروخانه‌های طرف قرارداد سازمان تأمین‌اجتماعی تا پایان فروردین ۱۴۰۳ تسویه شده بود.

وی افزود: دهم شهریور با پرداخت مبلغ یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان مطالبات داروخانه‌ها تا پایان اردیبهشت تسویه شده است.

معاون برنامه‌ریزی، مالی و پشتیبانی سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: در چند روز گذشته سازمان هدفمندی یارانه‌ها نیز سهم ارز دارو بابت عملکرد فروردین این داروخانه‌ها را تسویه کرده و سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرده است با تأمین منابع مورد نیاز، الباقی مطالبات رسیدگی شده داروخانه‌های خصوصی نیز به تدریج پرداخت خواهد شد؛ همچنین در یک هفته گذشته یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز پرداخت شده است.

حسینی عنوان کرد: در ۴۰ روز گذشته ۲۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات بخش درمان به طرف‌های قرارداد پرداخت شده است؛ در همین حال، هم اکنون طلب شرکت‌های دارویی تأمین اجتماعی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و بخش خصوصی ۲۲ هزار میلیارد تومان است که برای رفع مشکلات دارو و درمان، باید مشکلات این زنجیره حل شود.

مدرسه خاطره‌انگیز قصه‌های مجید احیا شد / تاسیس هنرستان صنایع‌دستی در نصف جهان

مدرسه خاطره‌انگیز قصه‌های مجید احیا شد / تأسیس هنرستان صنایع‌دستی در نصف جهان

مدرسه شهید حلبیان اصفهان با بیش از ۱۰۰ سال قدمت که از نظر فرهنگی و تاریخی دارای اهمیت بسیاری برای مردمان این شهرستان است و بخشی از سریال خاطره‌انگیز قصه‌های مجید در آن ضبط و تهیه شد، پس از چند سال با همت و تلاش مسئولان احیا می‌شود و به چرخه آموزش بازمی‌گردد، به همین مناسبت جلال سلمانی، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان اصفهان در صفحه ویراستی خود نوشت:

«همانطور که قبلاً وعده داده بودیم، مدرسه خاطره‌انگیز قصه‌های مجید یا همان شهید حلبیان، پس از تلاش‌های بسیار احیا شد و از مهرماه امسال در قالب هنرستان صنایع‌دستی پذیرای دانش‌آموزان عزیز اصفهانی خواهد بود.
سپاسگزار تلاش‌های مدیرکل آموزش‌وپرورش، مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان و اداره کل نوسازی مدارس در این راه هستیم‌.»

تخصیص ۵۰ همت جدید به اعتبار وام ازدواج و فرزندآوری از فردا

تخصیص ۵۰ همت جدید به اعتبار وام ازدواج و فرزندآوری

مهدی صحابی، مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی از اقدام جدید بانک مرکزی خبر داد و اظهار کرد: با مصوبه هیئت عالی بانک مرکزی مبنی تخصیص ۵۰ همت اعتبار جدید از محل آزادسازی سپرده‌های قانونی بانک‌ها به رقم تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری در سال جاری، روند ثبت نام متقاضیان نیز تسریع و تسهیل خواهد شد.

وی افزود: با این اقدام، ظرفیتی که روزانه بانک مرکزی به بانک‌های عامل اجازه ثبت‌نام می‌دهد، افزایش پیدا کرده و روند ثبت‌نام هم سرعت بیشتری پیدا می‌کند؛ با ابلاغ این مصوبه روند پرداخت تسهیلات نسبت به پنج ماه ابتدایی سال تسریع پیدا خواهد کرد، همچنین ثبت‌نام متقاضیان در پنج ماه ابتدایی سال که با مشکلاتی به دلیل سهمیه‌های تخصیص‌یافته به شبکه بانکی بر اساس توان آنها بود، رفع می‌شود.

۹۰ همت وام ازدواج و فرزندآوری پرداخت شد

مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی با تاکید بر اینکه میزان تسهیلات پرداختی شبکه بانکی به دو سرفصل قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری تا پایان مرداد حدود ۷۵ همت بوده است، ادامه داد: با پیگیری‌های به عمل آمده و جلسات تخصصی برگزار شده در بانک مرکزی، از ابتدای سال جاری تا دهم شهریور ۱۴۰۳، حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است.

صحابی بیان کرد: بر این اساس حدود ۲۱۳ هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و ۲۱۰ هزار نفر هم تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری از ابتدای سال جاری تاکنون دریافت کرده‌اند.

کد خبر 786098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.