ثبت‌نام‌ ۸۷.۸۱ درصد از دانش‌آموزان کردستانی برای سال تحصیلی جدید

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از ثبت‌نام‌ ۸۷.۸۱ درصد از دانش‌آموزان استان تاکنون برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: از ۳۲۰ هزار و ۶۱۲ دانش آموز استان، تاکنون ۲۸۱ هزار و ۵۳۵ نفر ثبت‌نام‌ کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، هاشم ناظمی‌جلال، ظهر امروز _شنبه دهم شهریور_ در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی یکی از مهمترین برنامه‌های ما است که بالغ بر ۱۴۰۰ نفر از فرهنگیان استان در سامانه نقل و انتقالات ثبت نام کردند و تلاش کردیم بیشتر آنها در شهرستان‌های موردنظر خود فعالیت کنند.

وی با اشاره به اجرای پروژه مهر، افزود: پروژه ملی مهر با ثبت نام اولین تا آخرین دانش‌آموز، حدود چهار ماه از خرداد تا مهرماه در استان ادامه دارد که در این راستا ثبت نام ۳۲۰ هزار دانش‌آموز و ساماندهی ۳۰۰۰ مدرسه و ۲۴ هزار فرهنگی را در دستور کار داشته‌ایم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به ثبت‌نام ۸۷.۸۱ درصد از دانش‌آموزان استان برای سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: از ۳۲۰ هزار و ۶۱۲ دانش‌آموز استان، تاکنون ۲۸۱ هزار و ۵۳۵ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که ۹۶ درصد مقطع ابتدایی، ۸۷ درصد مقطع متوسطه اول، ۶۲ درصد رشته نظری و ۶۲ درصد رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش را شامل می‌شود.

ناظمی جلال، کل ثبت نام پایه‌های ورودی را ۸۱ درصد اعلام کرد که در پایه اول ۹۳ درصد، پایه هفتم ۹۳ درصد و پایه دهم ۵۲ درصد بوده است.

وجود ۷۲ دانش‌آموز اتباع خارجی در کردستان

وی ادامه داد: ۷۲ دانش‌آموز اتباع خارجی نیز در استان وجود دارند که به دلیل مشکلات سامانه سیدا تاکنون ثبت نام آنها انجام نشده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان گفت: امسال ثبت نام سرویس مدارس به شهرداری‌ها واگذار شده است که در سامانه سپند صورت می‌گیرد.

ناظمی‌جلال تاکید کرد: هرگونه دریافت وجه نقدی توسط مدیران مدارس در حین ثبت نام تخلف است، به جز مواردی که به هزینه تهیه کتب درسی، بیمه و لباس دانش‌آموزان هنرستانی مربوط می‌شود، در غیر این صورت برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه فقط هشت از دانش‌آموزان استان در مدارس غیر دولتی تحصیل می‌کنند، اضافه کرد: افزایش شهریه‌های این مدارس قوانین و مقررات خاص خود را دارد که ۴۲ درصد تعیین شده و بیشتر از این مقدار جرم است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به چالش‌های استان در حوزه آموزش‌وپرورش نیز اشاره کرد و کمبود فضای آموزشی بویژه در شهرهای بزرگ استان، عدم مجوز راه اندازی در تعدادی از مدارس و مراکز غیر دولتی، کمبود تخصیص اعتبارات و سرانه‌های آموزشی، نامشخص بودن تعدادی از پروژه‌های نیمه تمام آموزشی و فراهم نبودن امکان ثبت نام قطعی اتباع خارجی را از جمله این چالش‌ها بیان کرد.

کد خبر 785988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.