صنایع مزاحم و آلاینده خراسان شمالی ساماندهی می‌شود

استاندار خراسان شمالی از موافقت با طرح راه‌اندازی سایت برای ساماندهی صنایع مزاحم خبر داد و گفت: کلیات این طرح با مشارکت بخش خصوصی و شهرک‌های صنعتی تصویب شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد ظهر امروز _شنبه دهم شهریور_ در شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی از موافقت با طرح راه‌اندازی سایت برای ساماندهی صنایع مزاحم خبر داد و اظهار کرد: کلیات این طرح با مشارکت بخش خصوصی و شهرک‌های صنعتی تصویب شده که در جلسات آتی طرح نهایی ارائه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای هر طرحی باید هزینه‌های آماده‌سازی زیر ساخت‌ها و رعایت الزامات زیست محیطی لحاظ شود، افزود: جانمایی مجتمع صنفی و کارگاهی بجنورد باید به تأیید محیط زیست و شورای برنامه ریزی استان برسد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به موضوع سرشماری کشاورزی، خاطرنشان کرد: ادارات مرتبط باید برای انجام این سرشماری همکاری مناسبی داشته باشند تا اطلاعات دقیقی حاصل شود.

مرتضی بهزادفر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی نیز در این جلسه تصریح کرد: اولویت در لایحه بودجه سال آینده، تأمین مالی برای طرح‌ها با پیشرفت فیزیکی بالا است که در سال‌های ۱۴۰۴ و ۱۴۰۵ قابلیت افتتاح داشته باشند.

وی ادامه داد: طرح‌های مصوب سفر مقام معظم رهبری و سفر دولت به استان‌ها در اولویت قرار دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان شمالی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی در ارائه پیشنهادها برای تدوین لایحه بودجه سال آینده، تعهدات وزارت خانه‌ها در سفر مقام معظم رهبری و سفر دولت را لحاظ کنند، گفت: بعضی دستگاه‌ها تعهدات خود در اجرای مصوبه‌های سفر رهبری را محقق نکرده‌اند که انتظار می‌رود در این زمینه پیگیری‌های لازم را از وزارت خانه‌ها داشته باشند.

کد خبر 785981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.