برنامه‌ریزی لازم برای ساماندهی معلمان در آغاز سال تحصیلی صورت گیرد

استاندار کردستان پیرامون مسئله ساماندهی معلمان در استان گفت: در کشور با مسئله کمبود معلم روبه‌رو هستیم؛ شاید استان ما به نسبت استان‌های دیگر مشکل کمتری دارد، اما باز هم باید برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت گیرد تا این مسئله آسیبی به امر آموزش در استان نرساند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز _شنبه دهم شهریور_ در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان در سال جاری که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهمترین کارهای ماه جاری در استان پروژه مهر است که فقط برعهده آموزش و پرورش نیست و نیاز به همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها نیز دارد تا آغاز ماه مهر یک آغاز خوب و بدون دغدغه برای دانش‌آموزان بویژه دانش‌آموزان پایه اول باشد.

وی افزود: نکته مهم این است که این روز برای دانش آموزان پایه اول یک روز ماندگار شود که لازم است مدیران مدارس تمهیداتی بیندیشند تا به صورت ویژه، متفاوت و زیبایی مراسم آغاز سال تحصیلی برگزار شود و مدارس برتر نیز در این زمینه از سوی آموزش و پرورش مورد تشویق قرار بگیرند.

استاندار کردستان ادامه داد: با وزیر آموزش و پرورش نیز جلسه‌ای را روز دوشنبه هفته گذشته داشتیم که جناب آقای کاظمی انسانی بسیار متواضع، با اخلاق و آگاه به مسائل حوزه فرهنگیان هستند و ایشان به تقویت تعامل بین مجموعه‌های آموزش و پرورش و ارتقای جایگاه شورای‌های آموزش و پرورش استان‌ها و تمرکززدایی تاکید داشتند.

زارعی‌کوشا ادامه داد: با توجه به ارتباطات خوب وزیر آموزش و پرورش، فرصت بسیار خوبی برای استان ما فراهم شده است و باید از ظرفیت وزارت‌خانه نهایت استفاده را ببریم.

وی در ادامه گفت: از فرمانداران شهرستان‌های استان نیز می‌خواهیم که شوراهای آموزش و پرورش را در این ماه برگزار کنند و مسائل مشکلات را حل و فصل کرده تا در آغاز سال تحصیلی مشکلی نداشته باشیم.

استاندار کردستان پیرامون مسئله ساماندهی معلمان نیز خاطرنشان کرد: در کل کشور با مسئله کمبود معلم روبرو هستیم که استان ما به نسبت استان‌های دیگر شاید مشکل کمتری دارد اما باز باید برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت بگیرد تا این نقص آسیبی به امر آموزش در استان نرساند.

آموزش و پرورش بر افزایش شهریه مدارس نظارت لازم را داشته باشد

زارعی‌کوشا به مسئله افزایش شهریه مدارس نیز اشاره و اضافه کرد: در شورای آموزش و پرورش به صورت معقول و منصفانه‌ای افزایش شهریه‌ها تعیین شده است و افزایش بیش از آن مقدار، به هیچ وجه قابل قبول نیست اما باز هم آموزش و پرورش استان موظف است که به این مورد رسیدگی کند و نظارت لازم را داشته باشد.

وی تصریح کرد: اخذ وجه از دانش آموزان توسط مدیران مدارس، باید عیناً مطابق با دستورالعمل‌ها باشد که بیشتر مربوط به کتب درسی و بیمه است و اجباری در مدارس عادی برای پرداخت وجوه اضافه نباید باشد که اگر چنین مسئله‌ای رخ داد حتماً باید برخورد جدی شود.

استاندار کردستان در ارتباط با سرویس مدارس نیز گفت: سرویس مدارس نیز نیازمند برنامه‌ریزی و نظارت لازم است و خود مدیران مدارس هم در این زمینه باید مدیریت لازم را داشته باشند تا خدای نکرده مشکلی پیش نیاید.

کد خبر 785970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.