لیگی که برتر نیست

کارشناسان فوتبال بر این باور هستند که لیگ بیست و چهارم در بدترین شرایط در حال برگزاری است و اطلاق عنوان حرفه‌ای بر این لیگ درست نیست و تا رسیدن به استانداردهای لیگ برتر فاصله دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر شب گذشته به پایان رسید و در این هفته پرسپولیس پس از کسب دو تساوی پی‌درپی موفق شد فولاد خوزستان را از پیش‌رو بردارد.

استقلال نیز برابر هم نام خوزستانی خود تن به شکست یک بر صفر داد و تراکتور نیز موفق شد با نتیجه چهار بر صفر تیم هوادار را با شکست مواجه کند.

شاگردان مورایس نیز به عنوان دیگر مدعی این فصل از رقابت‌های لیگ برتر برابر شمس آذر به پیروزی دست پیدا کردند تا تنها تیم ۹ امتیازی لیگ برتر باشند و پس از پایان هفته سوم تمام تیم‌های لیگ برتری به دلیل بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی به استقبال تعطیلات خواهند رفت.

پرسپولیس مدعی اصلی لیگ است

علیرضا نورمحمدی، کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد پرسپولیس در هفته سوم لیگ برتر به خبرنگار ایمنا می‌گوید: پرسپولیس هر هفته روند بهتری دارد و شب گذشته نیز برابر تیم قابل احترامی همچون فولاد عملکرد مطلوبی از خود ارائه داد. قرمزپوشان جای پیشرفت بسیاری دارند چراکه هماهنگی بازیکنان با تفکرات سرمربی خارجی این تیم کمی زمان‌بر است. به طور کلی شاگردان گاریدو در این فصل نیز جزو مدعیان اصلی لیگ خواهند بود.

وی می‌افزاید: بازیکنان تازه وارد پرسپولیس همچون میلاد محمدی نمایش مطلوبی داشته‌اند و مهره‌های خارجی این تیم همچون اورونوف نیز تأثیر گذاری بسیاری دارند، از نظر من تمام بازیکنان جدید پرسپولیس برای اثبات توانایی‌های خود انگیزه بسیاری دارند.

نباید استقلال را محکوم کرد

کارشناس فوتبال کشورمان پیرامون بازی استقلال بیان می‌کند: استقلال تیم خوبی است و نمی‌توان به دلیل یک باخت آن‌ها را از کورس قهرمانی جدا کرد. نکونام مهره‌های بسیاری را در اختیار دارد و طبیعی است که تیم‌ها در بعضی از بازی‌های حساس نتیجه خود را واگذار کنند.

وی ادامه می‌دهد: بیشتر نگرانی هواداران و بازیکنان پرسپولیس هماهنگی اعضای این تیم بود که شب گذشته ثابت شد قرمز پوشان تا این لحظه عملکرد موفقی داشته‌اند.

از کمک داور ویدئویی بدون کاربرد تا ظاهر حرفه‌ای برای لیگ برتر

فصل جذابی پیش‌رو است

نورمحمدی درباره وضعیت تراکتور عنوان می‌کند: تراکتور در فصل نقل و انتقالات هزینه بسیاری کرده و چند مهره تأثیرگذار پرسپولیس را نیز به خدمت گرفته است که این موضوع مرتبط با توانمندی مدیران این باشگاه است. پرشورهای تبریزی مربی خوبی دارند و از نظر من آن‌ها با هدف کسب قهرمانی به مصاف رقبای خود می‌روند هر چند باید دید آیا در ادامه می‌توانند بالای جدول باشند یا خیر.

وی یادآور می‌شود: در فصل جاری تعداد تیم‌های خوب لیگ‌برتر بیشتر هستند و فولاد نیز با هدایت یحیی گل‌محمدی از تیم‌های مدعی خواهد بود، از نظر من فصل جذابی پیش‌روی اهالی فوتبال است.

VAR کاربردی نیست

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به بی نظمی‌های فصل جاری خاطر نشان می‌کند: در هیچ دوره‌ای گرفتن میزبانی از تیم‌هایی همچون استقلال و پرسپولیس وجود نداشته است و اتفاقی که این فصل رقم خورده جای تعجب دارد، استفاده از VAR نیز کاربردی نیست.

وی اضافه می‌کند: از نظر من در لیگ بیست و چهارم تیم‌های شایسته‌ای وجود دارند، گل‌گهر سیرجان عملکرد خوبی از خود ارائه داده است، استقلال خوزستان نیز با مربی خارجی خود حریف سرسختی خواهد بود و حتی خیبر که از لیگ یک آمده است حریف دست و پا بسته‌ای نیست.

نورمحمدی درباره تیم‌هایی همچون ملوان و مس تصریح می‌کند: ملوان می‌تواند با مهره‌های خوبی که در اختیار دارد در انزلی رقیبان خود را با مشکل مواجه کند و مس رفسنجان نیز تیم شایسته‌ای بوده است. به طور کلی هرچقدر تعداد تیم‌های با کیفیت لیگ برتر بیشتر باشند جذابیت فصل نیز بیشتر خواهد بود.

از کمک داور ویدئویی بدون کاربرد تا ظاهر حرفه‌ای برای لیگ برتر

رقبای سپاهان انگیزه داشتند

محمد یاوری، کارشناس فوتبال کشورمان درباره عملکرد سپاهان به خبرنگار ایمنا می‌گوید: از یک نظر کسب امتیاز و از سوی دیگر کیفیت تیمی بسیار مطرح است. از نظر من قرعه‌ای که به سپاهان افتاد موجب شد این تیم در هفته‌های ابتدایی با رقبایی بازی کند که توان ایجاد حاشیه برای طلایی پوشان را نداشتند. هرچند حریفان سپاهان در این سه هفته انگیزه‌های بسیاری برای پیروزی برابر این تیم داشتند و نمونه بارز آن خیبر خرم آباد بود.

وی می‌افزاید: از نظر کیفیت، سپاهان به میزان مطلوب نرسیده است، البته بازیکنان جوانی که به این تیم پیوسته‌اند باید خود را در ساختار تیمی سپاهان جا بیندازند و از نظر من تعطیلی لیگ به نفع طلایی پوشان خواهد بود.

تراکتور بهترین تیم سه هفته گذشته

کارشناس فوتبال کشورمان درباره وضعیت شاگردان اسکوچیچ خاطرنشان می‌کند: تراکتور را بهترین تیم سه هفته گذشته از نظر بازیکن، ساختار و سرمربی می‌دانم چراکه با سبک کاری مربی این تیم موافق هستم و از نظر من اسکوچیچ یکی از مربیان خارجی موفق لیگ برتر ایران است.

وی اضافه می‌کند: پرسپولیس و استقلال نا هماهنگ‌تر از سپاهان هستند چراکه از یک سو بازیکنان بسیاری را از دست داده‌اند و از سوی دیگر مهره‌های بسیاری را به خدمت گرفته‌اند و به طور کلی این موضوع روی ساختار و کیفیت بازی آن‌ها تأثیر گذاشته است.

مسابقات فقط در حال برگزاری است، اما کیفیت ندارد

یاوری پیرامون بی‌نظمی حاکم بر لیگ بیست و چهارم یادآور می‌شود: از نظر من نداشتن چنین فوتبالی تحت عنوان فوتبال حرفه‌ای از برگزاری لیگ برتر با چنین شرایطی خیلی بهتر است. امکانات داوری، VAR و نحوه برگزاری مسابقات به حدی زشت است که آدم خجالت می‌کشد نام حرفه‌ای روی آن بگذارد، اگر هر سال سهمیه ایران در آسیا کم می‌شود دلیلی جز عملکرد ضعیف فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ ندارد، در واقع مسابقات فقط در حال برگزاری است، اما کیفیت ندارد.

وی بیان می‌کند: چه منافعی پشت برگزاری مسابقات لیگ برتر با چنین شرایطی وجود دارد؟ دادکان سه سال گذشته حرفی زد که تا حدودی با وی موافق هستم؛ دادکان گفت سه سال لیگ برتر را تعطیل کنید تا زیر ساخت‌ها فراهم شود که اگر این چنین می‌شد نتایج مثبت بسیاری همچون تقویت فوتبال پایه و قطع شدن دست دلال‌ها از جابجایی بازیکنان را رقم می‌خورد.

آبروریزی بزرگ برای اهالی فوتبال

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید می‌کند: نمی‌توان روی این سبک از مسابقات نام لیگ حرفه‌ای گذاشت، در برهه‌ای می‌گفتند بازیکنان حرفه‌ای نیستند، اما در حال حاضر مسئولان عملکرد حرفه‌ای ندارند. خیلی زشت است یک کانکس در معرض سنگ باران شدن را تحت عنوان اتاق VAR قرار می‌دهیم یا از طریق وسایل نقلیه VAR جابجا می‌شود. از نظر من برگزار نشدن لیگ با این وضعیت خیلی بهتر است چراکه آبرو ریزی بزرگی برای اهالی فوتبال است.

از کمک داور ویدئویی بدون کاربرد تا ظاهر حرفه‌ای برای لیگ برتر

کد خبر 785934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.